عصر خودرو

مرکز آمار ایران:

نرخ تورم آبان ماه به ۸.۴ درصد افزایش یافت

عصر بازار- بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در دوازده ماه منتهی به آبان ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨.٤ درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.٣ درصد است.

نرخ تورم آبان ماه به ۸.۴ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، شاخص کل (بر مبنای100=1390) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢٥٨.٤، ٢٥٥.٨ و ٢٦٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.١ درصد افزایش یافته است.

    افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و 10.0 درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی 0.9 واحد درصد افزایش یافته است.

    ١- شاخص کل (بر مبنای100=1390) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢٥٨,٤، ٢٥٥.٨ و ٢٦٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.١ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و 10.0 درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی 0.9 واحد درصد افزایش یافته است.

    درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به آبان ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨.٤ درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.٣ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهر ماه  ١٣٩٦، برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی 0.2 واحد درصد افزایش یافته است.

    ٢- شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد 304.8، 306.9 و ٢٩٩.٧ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.٨ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری 13.0 درصد و مناطق روستایی ١٢.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آبان ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ١١.٩ درصد و برای مناطق روستایی  12.0 درصد است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد 302.4، 304.9 و ٢٩٦.٤ رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری به ترتیب ١٣.٣ درصد و مناطق روستایی  ١٣.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١٢.١ درصد است.

    ٣- شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در آبان ماه ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد 240.0، ٢٣٨.٣ و ٢٤٨.٢ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب 0.8، 0.9 و 0.4 درصد افزایش یافته است. همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری 8.0 درصد و مناطق روستایی ٧.٨ درصد بوده است. نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آبان ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه برای کل کشور ٦.٨ درصد، مناطق شهری ٦.٧ درصد و مناطق روستایی ٧.١ درصد است.

    برچسب ها