عصر خودرو

علاقه‌مندی ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تمایل ازبکستان برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران به‌ویژه در بخش تبدیل متانول به الفین خبر داد.

علاقه‌مندی ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، سیدرضا نوروززاده درباره محور مذاکره با علیشیر سلطان‎اف، معاون نخست وزیر ازبکستان گفت: با وجود این که ازبکستان دارای منابع گازی است اما علاقه‌مند به سرمایه گذاری در مناطقی است که افزون بر منابع گازی، دسترسی به آب‌های بین المللی داشته باشند.

    وی با اشاره به ابراز علاقه ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در ایران ادامه داد: برای عملیاتی شدن این مذاکرات، یک نماینده از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و یک نماینده نیز از این کشور انتخاب شدند تا برنامه ریزی این سرمایه گذاری آغاز شود.

    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: همه پروژه های صنعت پتروشیمی که امکان سرمایه گذاری در آنها وجود دارد و مطالعات مقدماتی آنها انجام شده است، به ازبکستان معرفی خواهد شد تا به طور عملیاتی چارچوب سرمایه گذاری برای 2 کشور مشخص شود.

    نوروززاده با بیان این که ازبکستان بیشتر تمایل به سرمایه گذاری در بخش تبدیل متانول به الفین دارد، تصریح کرد: مذاکرات پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها نیز با این کشور انجام خواهد شد.

    بیژن زنگنه، وزیر نفت روز شنبه (27 آبان‌ماه) با معاون نخست وزیر ازبکستان دیدار کرد که عمده محور این مذاکره در زمینه نفت و سرمایه گذاری در بخش‌های پایین دستی بود.

    برچسب ها