عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

چشم انداز مثبت بازار سرمایه

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش نرخ اوراق با درآمد ثابت و کاهش سود بانکی نیز بر افزایش جذابیت شرکت‌های بورسی تاثیرگذار است. در روز‌های اخیر شاهد کاهش سود اوراق بودیم همچنین بانک مرکزی و مجلس نیز کاهش سود بانکی را پیگیری می‌کنند.

چشم انداز مثبت بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، عظیم ثابت در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص علت رشد شاخص بورس در هفته‌های اخیر  و رسیدن به پله 89 هزار واحدی، بیان کرد:  تحولات مثبتی در اقتصاد رخ داده که باعث رونق بازار سرمایه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود وضعیت بنیادی شرکت‌ها اشاره کرد.

    وی در ادامه افزود: برخی گروه‌های بورسی مانند پالایشی‌ها و فولادی ها، تعدیل‌های مناسبی ارایه کرده اند؛ همچنین رشد قیمت کامودیتی‌ها مواد پایه و فلزی تاثیر مثبتی بر شرکت‌های بورسی گذاشته است.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: کاهش نرخ اوراق با درآمد ثابت و کاهش سود بانکی نیز بر افزایش جذابیت شرکت‌های بورسی تاثیرگذار است. در روز‌های اخیر شاهد کاهش سود اوراق بودیم همچنین بانک مرکزی و مجلس نیز کاهش سود بانکی را پیگیری می‌کنند.

    ثابت با اشاره به مطلوب بودن گزارشات سه ماهه شرکت‌ها، اظهار کرد:گزارش‌های سه ماهه نشان می‌دهد وضعیت شرکت‌ها بهبود یافته و در آن‌ها تعدیل‌های مثبت صورت گرفته است. البته به نظر می‌رسد عملکرد شرکت‌های شرکت‌های فولادی و فلزی در گزارش‌های سه ماهه، بهتر از آن چیزی باشد که در این گزارش‌ها اعلام شده است.

    وی در توضیح چشم انداز بازار در ماه‌های آتی گفت: در کوتاه و میان مدت، بورس از روندی رو به رشد برخوردار می‌شود که البته شیب آن، ملایم و معقول است بنابراین، نباید انتظار رشد سریع و جهش پایدار از بورس داشت. شاخص بورس، به تدریج رشد می‌کند و شرکت‌های مربوط به صنایع فلزات اساسی و شرکت‌های پرداخت الکتریکی، وضعیت مطلوبی خواهند داشت.

    برچسب ها