عصر خودرو

درخشش سهام ژاپن و چین در میان بازارهای آسیایی

عصر بازار: بازارهای سهام آسیایی روز جاری عملکرد یکسانی نداشتند و در حالیکه بازارهای ژاپن و چین به بالاترین سطح در دو ماه گذشته صعود کردند، سایر بورسهای منطقه ای به دلیل آمار تجارت کمتر از حد مطلوب چین، متزلزل شدند.

درخشش سهام ژاپن و چین در میان بازارهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص سهام ام اس سی آی از بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن یک درصد کاهش یافت در حالیکه شاخص سهام استرالیا به دلیل قیمتهای پایین‌تر کالا 1.6 درصد نزول کرد. کسپی کره جنوبی 0.6 درصد و شاخص اندونزی 1.6 درصد سقوط کرد.

    در مقابل شاخص نیک‌کی توکیو به لطف کاهش چشمگیر ارزش ین در برابر دلار، دو درصد صعود کرد. شاخص بازار شانگهای پس از اینکه رگولاتورهای بورس چین اعلام کردند عرضه اولیه عمومی که در ژوییه متوقف شد، می‌تواند ازسرگرفته شود، 1.6 درصد افزایش یافت.

    این بازار در حالی صعود کرد که انتشار آمار تجارت چین در روز یکشنبه نشان داد دومین اقتصاد بزرگ جهان باید اقدامات بیشتری را برای تشویق تقاضای داخلی انجام دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای مالی در ماه‌های اخیر تحت تاثیر ابهام درباره زمان افزایش نرخهای بهره آمریکا و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به دورنمای رشد اقتصاد جهانی نوسانهای شدیدی را تجربه کرده اند.

    با اینهمه افت بعضی از بازارهای سهام آسیایی منعکس کننده وضعیت وال استریت بود که پس از فروش گسترده، روز جمعه را بدون تغییر چندانی به پایان رساند. شاخصهای نزدک کامپوزیت و داوجونز اینداستریال اوریج روز جمعه به ترتیب 0.4 و 0.3 درصد صعود کردند در حالیکه استاندارد اند پورز 500 تغییر چندانی نداشت و ثابت ماند.

    ارزش دلار تحت تاثیر گزارش مثبت اشتغال ماه اکتبر آمریکا که انتظارات را نسبت به افزایش نرخهای بهره در نشست دسامبر بانک مرکزی این کشور تقویت کرد، به بالاترین سطح در هفت ماه گذشته صعود کرد. دلار قوی‌تر کالاهایی مانند نفت خام و طلا را تحت فشار قرار داد.

    آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد ماه گذشته 217 هزار شغل جدید در بخش غیرکشاورزی آمریکا ایجاد شده که بزرگترین رشد از دسامبر سال 2014 بود. نرخ بیکاری آمریکا هم به پنج درصد کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ از آوریل سال 2008 بود.

    با اینهمه چشم انداز افزایش نرخهای بهره در آمریکا که نخستین افزایش در حدود یک دهه گذشته خواهد بود و پایان یافتن هفت سال سیاست پولی آسان در این کشور که طی آن بازارهای جهانی با هجوم نقدینگی بالا رونق پیدا کردند، بر دارایی‌های ریسک دار سنگینی کرد.

    شاخص دلار که ارز آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می‌کند، به 99.345 واحد صعود کرد که بالاترین سطح در هفت ماه گذشته بود.

    دلار در برابر ین به بالاترین سطح در دو ماه و نیم صعود کرد و 123.48 ین معامله شد. یورو در مقایسه با 1.0704 دلار در روز جمعه، 1.0744 دلار معامله شد.

    بازده بالاتر اوراق خزانه از ارز آمریکا پشتیبانی کرد. بازده اوراق خزانه آمریکا روز جمعه در پی آمار اشتغال قوی صعود کرده بود و بازده اوراق دو ساله به بالاترین سطح در پنج سال و نیم گذشته رسیده بود.

    به گفته بن لوبرون، تحلیلگر بازار اپشن اکسپرس، قوی شدن دلار احتمالا تا زمان تصویب افزایش نرخها در دسامبر ادامه خواهد یافت و باعث می‌شود قیمت نفت و کالاهای دیگر کاهش پیدا کند.

    قیمت نفت پس از کاهش اندک در روز جمعه، بهبود یافت. نفت برنت که روز جمعه 1.2 درصد سقوط کرده بود، با 0.8 درصد افزایش، به 47.81 دلار در هر بشکه رسید.

    هر اونس طلا همچنین نزدیک به قیمت 1084 دلار روز جمعه معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو