عصر خودرو

بانک توسعه اوراسیا خبر داد

فروش اوراق قرضه برای جذب ۵۰۰ میلیون دلار جهت تکمیل مرحله اول نیروگاه «راغون»

عصر بازار- بانک توسعه اوراسیا در گزارشی از جذب ۵۰۰ میلیون دلار از محل فروش اوراق قرضه در بازار بین المللی برای تکمیل مرحله اول نیروگاه برق آبی «راغون» در تاجیکستان خبر داد.

فروش اوراق قرضه برای جذب ۵۰۰ میلیون دلار جهت تکمیل مرحله اول نیروگاه «راغون»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، بانک توسعه اورآسیا در گزارش ماه نوامبر خود از درامد 500 میلیون دلاری تاجیکستان از طریق فروش اوراق قرضه در بازارهای جهانی برای تکمیل مرحله اول نیروگاه برق آبی «راغون» در سال 2018 میلادی خبر داد.

    در این گزارش آمده است: برنامه‌های دولت تاجیکستان پیرامون تکمیل احداث نیروگاه راغون علاوه بر بهبود روابط با ازبکستان، با فروش اوراق قرضه با پویایی جدیدی رو به رو شده که به پیمانکار ایتالیایی نه تنها فرصت انجام کارها طبق زمان پیش‌بینی شده بلکه تکمیل احداث مرحله اول این نیروگاه طی سال 2018 میلادی را داده است.

    بر همین اساس بخش سرمایه گذاری تاجیکستان به طور مجدد تبدیل به عامل اصلی رشد اقتصادی می‌شود.

    البته با این حال، شاخص‌های ضعیف بخش بانکی می‌توانند بر رشد اقتصادی میان مدت «دوشنبه» تأثیر منفی داشته باشند.

    قبلا گزارش شده بود که شرکتی ایتالیایی قصد دارد 2 دستگاه توربین نیروگاه راغون را از جمله توربین اول را در ماه آگوست و دوم را در ماه اکتبر سال آینده مورد بهره برداری قرار دهد.

    بانک ملی تاجیکستان از 28 آگوست سال جاری تا 8 سپتامبر در شهرهای «لندن»، «زوریخ» و «نیویورک» در مجموع 500 میلیون دلار اوراق قرضه دولتی تاجیکستان را به فروش گذاشت و قصد دارد برای تکمیل سرمایه گذاری این نیروگاه حدود یک میلیارد دلار اوراق قرضه منتشر کند.

    در مجموع برای تکمیل طرح نیروگاه برق آبی راغون حدود 4 میلیارد دلار نیاز است.

    برچسب ها