عصر خودرو

درحاشیه برگزاری اجلاس شرکت های سپرده گذاری جهان (WFC) ؛

تمایل یوروکلیر برای همکاری با بازار سرمایه ایران

عصر بازار- نمایندگان شرکت یورو کلیر (Euroclear) درحاشیه برگزاری اجلاس شرکت های سپرده گذاری جهان (WFC) در هنگ کنگ در دیدار با نمایندگان شرکت سپرده گذاری مرکزی، تمایل این شرکت را برای همکاری با بازار سرمایه ایران اعلام کردند.

تمایل یوروکلیر برای همکاری با بازار سرمایه ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روبط عمومی سمات، دکتر محمد رضا محسنی مدیرعامل و حسین فهیمی رییس هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی در حاشیه اجلاس شرکت های سپرده گذاری با نمایندگان یورو کلیر دیدار و گفت وگو کردند.

    نمایندگان شرکت سمات در دیدار با برنالد فلون، علاقه مندی بازار سرمایه و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران را برای همکاری با یورو کلیر در زمینه کاستودین، تسویه معاملات فرامرزی و تبادل دانش و تجربیات را اعلام کردیم که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت.

    فلون نیز در این نشست با تشریح فرایند فعالیت های یورو کلیر در اروپا از تمایل نهادهای مالی این قاره برای همکاری با ایران خبر داد و گفت:  نمایندگان این شرکت در حال بررسی ابعاد مختلف حقوقی، فنی، قراردادی و زیر ساختی برای همکاری با بازار سرمایه ایران هستند که امیدواریم هرچه سریعتر وارد فاز اجرایی این همکاری ها شویم.

    همچنین نمایندگان سمات در دیداری جداگانه با والتر دیگر نماینده یورو کلیر در اجلاس WFC، اقدامات بازار سرمایه ایران را برای ورود به بازارهای جهانی تشریح کردند.

    والتر نیز پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه همکاری یورو کلیر با شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران را ارائه کرد تا با تشکیل یک کارگروه مشترک، راهکارهای توسعه همکاری ها تسریع یابد.

    در پایان این نشست مقرر شد، نمایندگان شرکت یورو کلیر در آینده ای نزدیک به تهران سفر کنند تا علاوه بر انعقاد تفاهم نامه همکاری با سمات، شرایط برای تبادل اطلاعات و تجربیات دوطرف مهیا شود.

    اجلاس شرکت های سپرده گذاری های جهان (WFC) و مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه هفته گذشته به طور همزمان در هنگ کنگ برگزار شد و نمایندگان شرکت سپرده گذاری در این اجلاس ها حضور یافتند و مذاکراتی را با نمایدگان یورو کلیر (Euroclear) و شرکت های سپرده گذاری روسیه، تایوان و کره جنوبی برای گسترش همکاری های بین المللی انجام دادند.

    برچسب ها