عصر خودرو

توسعه فعالیت کشتیرانی ایران در قطر با گسترش مبادلات دو کشور

عصر بازار- در پی توسعه تجارت ایران با قطر یک شرکت خطوط کشتیرانی ایرانی درصدد توسعه فعالیت های خود در قطر برآمده است.

توسعه فعالیت کشتیرانی ایران در قطر با گسترش مبادلات دو کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، شرکت ایرانی خطوط کشتیرانی ترنگ دریا به دنبال توسعه فعالیت های خود در قطر است. این شرکت انتظار دارد با افزایش مبادلات تجاری میان ایران و قطر در آینده نزدیک، تعداد محموله های حمل شده اش به مقصد قطر افزایش یابد.

    امیر خانی یکی از مدیران این شرکت ایرانی که برای حضور در یک نمایشگاه صنعتی به قطر سفر کرده در این باره گفت: «قبل از تحریم (اعمال شده علیه قطر) ما هیچ تمایلی (به توسعه روابط) نداشتیم، زیرا قطر بخش عمده نیازهای خود را از برخی از کشورهای همسایه تامین می کرد. اما اکنون، ما برای واردات و صادرات به قطر تمایل و برنامه داریم. ما می خواهیم کسب و کارمان را در قطر توسعه دهیم.»

    این شرکت از حدود 4 ماه قبل ارائه خدمات به بنادر قطر را آغاز کرده و در حال حاضر هفته ای یک نوبت به قطر خدمات حمل محموله انجام می دهد.

    به دنبال اعمال تحریم های کشورهای عربی منطقه علیه قطر، حجم مبادلات تجاری بین ایران و قطر افزایش یافته است. در حال حاضر انواع سبزیجات، تجهیزات مختلف، محصولات لبنی و سایر مواد غذایی از مسیر دریایی از ایران به قطر صادر می شود. قفسه بسیاری از فروشگاه های قطری از محصولات ایرانی پر شده است. خانی افزود: «ما مواد معدنی، ابزارآلات و مواد غذایی (به قطر) حمل می کنیم. ما بزرگترین شرکت خصوصی کشتیرانی در ایران هستیم که 3 کشتی و 7000 کانتینر در اختیار داریم... ما هفته ای یک بار بین بندر عباس و بندر حمد حمل محموله داریم.»

    وی معتقد است، به دلیل روند سریع رشد اقتصادی در قطر حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در آینده افزایش خواهد یافت. خانی گفت، پروژه های مرتبط با جام جهانی فوتبال در پیش است و شرکت ها به مواد خام نیاز دارند. شرکت ظرفیت کافی برای تامین تقاضای قطر را دارد.

    برچسب ها