عصر خودرو

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

سهام آسیا با خوش‌بینی از رشد جهانی تقویت شد

عصر بازار- در حالی که سرمایه‌گذاران از شواهد تقویت بیشتر اقتصاد جهان قوت قلب گرفتند، شاخص سهام آسیایی اندکی افزایش یافت اما دلار نزدیک به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود در برابر سایر ارزها معامله شد.

سهام آسیا با خوش‌بینی از رشد جهانی تقویت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، روز سه‌شنبه در حالی که سرمایه‌گذاران از شواهد تقویت بیشتر اقتصاد جهان قوت قلب گرفتند، شاخص سهام آسیایی اندکی افزایش پیدا کرد؛ اما دلار به لطف سود بالاتر اوراق خزانه‌داری آمریکا و درجا زدن یورو، نزدیک به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود در برابر همتایانش معامله شد.

    سودهای شبانه وال‌استریت، به گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه خارج ژاپن ام‌اس‌سی‌آی کمک کرد تا 0.5‌ درصد افزایش پیدا کرده و به سمت بالاترین مقادیر 1 دهه خود- که قبلا در این ماه به آن دست پیدا کرده بود- حرکت کند.

    کوسپی کره‌جنوبی 0.3 درصد افزایش یافت، سهام استرالیا 0.2 درصد رشد کرد و شاخص نیکی ژاپن 1.1 درصد جهش کرد.

    در بازارهای چین شاخص شانگ‌های 0.2 درصد به ارزش خود افزود و در هنگ‌کنگ هم شاخص هانگ‌سنگ 0.7 درصد بالاتر آمد.

    بازارهای سهام به لطف سودآوری بالای شرکت‌ها در پس بهبود اقتصاد جهانی امسال از حمایت قدرتمندی بهره‌مند شدند.

    در معاملات شبانه، برخی بازارها دوباره اعتماد به نفس خود را به ‌دست آورده‌اند؛ داده‌های امیدبخش اقتصادی آلمان به بنچ‌مارک داکس کمک کرد نگرانی‌های مربوط به توقف مذاکرات دولت ائتلافی آلمان را کنار بزند.

    داده‌های آلمان نشان‌دهنده فعالیت‌های صنعتی قدرتمندی بود در حالی که شاخص اقتصادی اصلی «کنفرانس بورد»، برای ایالات متحده در ماه اکتبر 1.2 درصد افزایش یافت که این 2 برابر نرخی است که در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان پیش‌بینی شده بود.

    وال‌استریت با سهام ارتباطات و تکنولوژی رشد کرد درحالی که شاخص داجونز دوباره به سوی سطح رکوردی خود که در 2 هفته قبل به آن رسیده بود حرکت کرد.

    در بازار عرض شاخص دلار در برابر سبدی از 6 ارز مهم جهان نزدیک به رکورد یک هفته‌ای 94.104 باقی ماند.

    دلار با افزایش سود اوراق خزانه‌داری تقویت شد. سود اوراق خزانه‌داری 2 ساله آمریکا به رکورد 1.755 درصد رسید که بالاترین سطح آن در 9 سال اخیر است.

    یورو با اندکی تغییر به نرخ 1.1732 دلار رسید اما نزدیک به پایین‌ترین سطح 6 روزه 1.1722 که در روز دوشنبه به آن دست یافته بود باقی ماند. یک‌ هفته پیش با اعلام داده‌های رشد اقتصادی قوی آلمان پول واحد اروپا به بالاترین سطح یک‌ماهه 1.1862 دلار رسیده بود.

    برچسب ها