عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

شاخص بورس ارتفاع ۹۰ هزار واحد را فتح خواهد کرد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی این که شاخص بورسی در هفته‌های پیش رو ارتفاع ۹۰ هزار واحد را نیز فتح خواهد کرد گفت: افزایش قیمت جهانی نفت، رشد دلار و فروکش کردن اظهارات خصمانه رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام از جمله دلایل رشد شاخص هستند.

شاخص بورس ارتفاع ۹۰ هزار واحد را فتح خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، منصور کریمی با اشاره به این که آخرین رکورد دماسنج بورس اوراق بهادار تهران مربوط به سال 1392 است گفت: با وجود این پس از گذشت حدود 4 سال و با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار، شاخص بورس در آستانه بازپس‌گیری رکوردهای از دست رفته خود است.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که همواره از شاخص بورس به عنوان دماسنج اقتصاد کشور یاد می شود افزود: بر این اساس نگاهی به وضعیت چهار سال گذشته بازار سرمایه نشان از حاکم شدن رکودی عمیق و در پی آن بی‌رونقی در تالار شیشه‌ای است که این موضوع نشان می‌دهد وضعیت اقتصاد کشور نیز در این مدت از شرایط مناسبی برخوردار نبوده است.

    وی اضافه کرد: از این جهت اگر انتظار داریم تا وضعیت بازار سهام بهبود پیدا کند، باید شرایطی را فراهم کنیم تا اقتصاد کشور از رکود خارج شده و در پی آن شاهد رونق معاملات بورس باشیم.

    این کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی این که شاخص بورسی در هفته‌های پیش رو ارتفاع 90 هزار واحد را نیز فتح خواهد کرد اذعان داشت: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر تعادل شرایط اقتصاد و بازار سرمایه کشور، بهبود وضعیت جهانی قیمت نفت است که این روزها اثر خود را بر اقتصاد و بازار سهام گذاشته است.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر فروکش کردن اظهارات خصمانه رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام هم موضوعی است که باعث شده این روزها این ریسک سیاسی در اقتصاد و بازار سهام کشور کمرنگ شود.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: از سوی دیگر افزایش آرام نرخ ارز نیز موجب شده تا اقبال به شرکتها و نمادهایی که از این موضوع تاثیر مثبت می‌پذیرند در تالار شیشه ای افزایش پیدا و شاخص بورس هم بهانه‌ای برای رشد و رکوردشکن پیدا کند.

    برچسب ها