عصر خودرو

افت بازارهای آسیایی در نخستین روز کاری

عصر بازار: بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی هفته با روند کاهشی همراه شدند.

افت بازارهای آسیایی در نخستین روز کاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، قیمت سهام در بازارهای آسیایی و نرخ برابری ارز در این منطقه در نخستین روز کاری هفته در پی افزایش هزینه استقراضی آمریکا قبل از سال جدید میلادی، با روند نزولی همراه شدند.

    بر اساس این گزارش، گزارش های منتشر شده در خصوص اقتصاد ناامن در آسیا و سخنان رئیس جمهوری چین مبنی بر فاصله زیاد چین تا بهبود اوضاع اقتصادی، موجب به هم ریختن بازارهای آسیایی شد.

    جوزف کاسپارو، تحلیل گر ارشد بانک کامن ولت در استرالیا در این خصوص اظهار داشت: نقاط ضعف موجود در اقتصاد چین موجب به هم ریختن بازارهای کالایی و بازار ارز جهانی شده است در حالی که بازارهای نوظهور نیز در این میان از دیگر بازارها حساس تر بوده و واکنش سریعتری نشان دادند.

    در بازار ارز جهانی، قیمت رینگت مالزی و وون کره جنوبی با افت  1.3 درصدی در برابر دلار همراه شد در حالی که ین ژاپن افت 0.3 درصدی را در مقابل دلار به ثبت رساند.

    در بازارهای جهانی نیز شاخص شانگهای چین با افت 1.6 درصدی روبه رو شد در حالی که تاپیکس ژاپن 1.7 درصد منفی شد.

    شاخص MSCI بازارهای نوظهور نیز کاهش 0.8 درصدی داشت در حالی که بورس بمبئی با افت 1.2 درصدی شاخص BSE همراه شد و بورس اندونزی نیز افت 1.4 درصدی شاخص اصلی را شاهد شد.

    در ادامه، اس اند پی استرالیا 1.8 درصد سقوط کرد و شاخص آتی اس اند پی افت 0.1 درصدی را از آن خود کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها