عصر خودرو

علی بابا ۳ میلیارد دلار سهام بزرگ ترین فروشگاه چین را خرید

عصر بازار- فروشگاه اینترنتی علی بابا در راستای توسعه فعالیت های آفلاین خود، بیش از ۳۶ درصد از سهام بزرگ ترین فروشگاه مواد غذایی چین را خریداری می کند.

علی بابا ۳ میلیارد دلار سهام بزرگ ترین فروشگاه چین را خرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، گروه هولدینگ فروشگاه اینترنتی علی بابا قصد دارد 36.16 درصد از سهام هایپرمارکت معروف چین را با نام «گروه خرده فروشی هنر آفتاب» در راستای توسعه خدمات خرده فروشی آفلاین خود به ارزش  2 میلیارد و 870 میلیون دلار خریداری کند.

    این خرید سهام علی بابا همگام با تشکیل ائتلاف با خرده فروشی فرانسوی «اوچان» و «گروه روئن تکس» تایوان است. این ائتلاف با هدف جذب فرصت در بخش خرده فروشی مواد غذایی چین با ظرفیت بازار 500  میلیارد دلار این کشور صورت گرفته است.

    تقریبا 85 درصد از خریدهای خرده فروشی در بخش مواد غذایی چین در حال حاضر بصورت آفلاین انجام می گیرد که علی بابا با خرید سهام «گروه خرده فروشی هنر آفتاب» قابلیت ایجاد اطلاعات وسیع تری را در این حوزه بدست می آورد.

    این اقدام علی بابا بعنوان رقابت با فروشگاه اینترنتی آمازون آمریکا و سبقت گرفتن از «جف بزوس» مالک آن و توسعه بخش مواد غذایی فروشگاه اینترنتی علی بابا است. 

    بر همین اساس گروه خرده فروشی فرانسوی «اوچان» و «گروه روئن تکس» تایوان هر کدام به ترتیب 36.18 درصد و 4.67 درصد از سهام «گروه خرده فروشی هنر آفتاب»   را مالک خواهند بود.

    برچسب ها