عصر خودرو

تلاش توشیبا برای بقا در بورس توکیو

عصر بازار- شرکت توشیبا به منظور ممانعت از خروج سهام این شرکت از بورس توکیو قصد دارد درصد دیگری از سهام خود را در بورس توکیو عرضه کند.

تلاش توشیبا برای بقا در بورس توکیو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت توشیبا که موفق به اعمال استانداردهای بورس ژاپن نشده بود و خالص دارایی این شرکت به دلیل هزینه های گزاف برنامه های اقتصادی و هسته ای آمریکا با کاهش هنگفتی رو به رو شده بود بر اساس اخطارهای بورس توکیو به مراحل اخراج نزدیک شده است.

    بر این اساس، مقامات شرکت توشیبا در اقدامی جدید برای تأمین مالی 5.4 میلیارد دلاری قصد دارند مقدار دیگری از سهام این شرکت را به نقدینگی نزدیک کرده و در بورس توکیو عرضه کنند.

    به نظر می رسد، درصد جدید از سهام این شرکت که قرار است در بورس عرضه شود، متعلق به سهام شرکت برق وستینگ هاوس باشد.

    شرکت برق وستینگ هاوس که در سال 2005 میلادی به شرکت توشیبا واگذار شد در ساخت تجهیزات برقی، رادارها، نیروگاه ها و موتور هواپیما سابقه طولانی دارد.

    اعضای هیأت مدیره شرکت توشیبا با تزریق درصد جدید از سهام موافقت کردند و پیش بینی می شود این سهام جدید تا پایان ماه دسامبر به بورس توکیو تزریق خواهد شد.

    توشیبا قصد دارد به تعداد 2.28 میلیارد سهم جدید را به قیمت هر سهم 262 ین به فروش برساند. قیمتی که در واقع 10 درصد از آخرین قیمت معامله شده سهام توشیبا در بورس توکیو در روز جمعه کمتر است.

    این در حالی است که، سهام توشیبا در آخرین روز معاملاتی در روز جمعه با کاهش 5.8 درصدی در بورس توکیو رو به رو شد.

    اگر این معامله به سرانجام برسد توشیبا در واقع 750 میلیون کسری موجود در ترازنامه خود را تا پایان ماه مارچ پوشش می دهد.

    بر این اساس، 60 صندوق سرمایه گذاری در ژاپن از جمله صندوق های سرمایه گذاری مدیریت دارایی افیسیمو و صندوق سرمایه گذاری دیوید اینهورن گرین لایت برای خرید سهام جدید توشیبا اعلام آمادگی کرده اند.

    توشیبا قصد دارد با عرضه سهام وستینگ هاوس آمریکایی خود را از شر مشکلات و بدهی های پیش آمده خلاص کند.  در این میان وستینگ هاوس نیز برای فروش واحد تراشه های حافظه برای تأمین مالی توشیبا اعلام آمادگی کرده است.

    اما نگرانی های حاصل از این قرارداد در این خصوص است که ممکن است تا آخرین مهلتی که بورس توکیو به توشیبا اعلام کرده است این معامله صورت نگیرد.

    ماساهیکو ایشینو، تحلیل گر کارگزاری توکای در توکیو در این خصوص اظهار داشت: تسویه بدهی ها و افزایش سرمایه از طریق فروش سهام قسمتی از وستینگ هاوس می تواند توشیبا را تا اطلاع ثانوی از خروج از بورس توکیو تجات دهد . اما تأخیر در این معامله می تواند برای توشیبا آثار مخربی را داشته باشد.

    توشیبا قصد دارد که بخش تراشه های حافظه خود را در کنسرسیومی به مدیریت سرمایه گذاری بین به فروش برساند. اما این روند فروش توسط شرکت وسترن دیجیتال معلق شد.

    وسترن دیجیتال معتقد است که چون قسمتی از بخش تراشه توشیبا متعلق به این شرکت است،‌ توشیبا باید برای فروش این بخش رضایت وسترن دیجیتال را نیز به دست آورد.

    توشیبا که به دلیل ضرر و زیان ناشی از بخش راکتورهای هسته ای خود و همچنین عملکرد ضعیف شرکت شارپ به عنوان شرکت زیر مجموعه توشیبا، دچار مشکلات مالی شده است قصد دارد تا به هر طریقی خود را از این مهلکه نجات دهد .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو