عصر خودرو

کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه مینت‌ پارتنرز اعلام کرد؛

احتمال تکرار بحران مالی ۲۰۰۸

عصر بازار- کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه مینت‌ پارتنرز با گذشت ۱۰ سال از بحران مالی سال ۲۰۰۸، پیشرفت کمی در از بین بردن ریشه‌های آن حاصل شده است. وی پیش‌بینی کرد آنچه که در جهان بحران‌زا خواهد بود ترکیدن حباب بازار اوراق قرضه است.

احتمال تکرار بحران مالی ۲۰۰۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، «بیل‌ بلین» استراتژیست مؤسسه مینت پارتنرز،‌گفت: حدود 10 سال از بحران اقتصادی سال 2008  جهان می‌گذرد، اما پیشرفت کمی در اصلاح و درست کردن ریشه‌های این بحران در جهان حاصل شده است.

    وی معتقد است:‌ ترکیدن حباب بازارهای اوراق قرضه بحران بعدی اقتصادی در جهان را ایجاد خواهند کرد.

    بلین گفت: شاخص بازارهای سهام در جهان پس از تزریق 47 میلیارد دلار توسط بانک مرکزی چین به نظام مالی این کشور رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

    وی گفت:‌ در این باره بانک‌های مرکزی در جهان در صورت وقوع بحران در سال 2018، در بازارهای مالی با تزریق حجم زیادی پول بر روی این بحران‌ها سرپوش می‌گذارند.

    در بحران مالی سال 2008، افزایش بی‌سابقه سطح بدهی مصرف‌کنندگان از طریق دریافت وام مسکن جرقه‌ ایجاد این بحران را پدید آورد.

    بلین معتقد است: ما هنوز بحران بدهی مصرف‌کنندگان را حل نکرده‌ایم، اما بحران بعدی اقتصادی در جهان احتمالاً ناشی از بدهی شرکت‌ها خواهد بود.

    وی تصریح کرد: شرایط کنونی بسیار شبیه به شرایط سال 2007، زمانی که نخستین صندوق‌های وام مسکن در آمریکا شروع به بحرانی شدن کردند، است.

    بلین گفت: ما هم اکنون شاهد بحران در بازار اوراق قرضه هستیم که قیمت آنها افزایش قابل توجهی داشته است و شرکت‌هایی که در ارتباط با این اوراق قرضه هستند به خصوص در حوزه‌های بهداشت و ارتباطات با مشکل مواجه شدند.

    وی گفت:‌ بازارهای بورس مشکلی ندارند و در بازارهای اوراق قرضه باید به دنبال حقیقت بگردیم و به نظر من این بازارها خواهند بود که من منتظر شکستن سد در آنها هستم.

    وی ادامه داد:‌ بحران بزرگ مالی و سقوط بازارها در سال 2018 از عمقی تاریک‌تر و با ژرفای بیشتر بازار سرمایه شکل خواهد گرفت.

    بلین گفت: من مطمئن هستم که بازارهای اوراق قرضه جایی است که ما باید به شدت بر آن نظارت کرده و نگران آن باشیم.

    برچسب ها