عصر خودرو

مسئول کنترل بانک اتریش :

مراودات تجاری اتریش با ایران تضمین می‌شود

عصر بازار- مسئول کنترل بانک اتریش با بیان اینکه مراودات تجاری ایران و اتریش متاثر از وضعیت مبادلات مالی است، گفت: کنترل بانک اتریش مراودات تجاری فعالان اقتصادی اتریش با ایران را تضمین می‌کند.

مراودات تجاری اتریش با ایران تضمین می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، «اروین مارخهارت» مسئول کنترل بانک اتریش با بیان اینکه پیش‌بینی من از ادامه فعالیت‌های اقتصادی با ایران خوب است، گفت: مشکلاتی در بخش تأمین مالی وجود دارد و تا حدودی هم ادامه این ارتباطات بستگی به سیاست‌های ایالت متحده آمریکا دارد.

    وی افزود: اگرچه سیاست‌های جدید آمریکا ممکن است در روابط اقتصادی ایران و اتریش تأثیرگذار باشد، اما کنترل بانک اتریش برای آن راه حلی دارد و صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران اتریشی را در این زمینه کاملاً حمایت می‌کند، تا از امنیت سرمایه‌گذاری خود با ایران مطمئن باشند.

    وی با بیان اینکه بانک‌های کمی با ایران همکاری دارند، گفت: اوبربانک اتریش با 14 بانک ایرانی قرارداد امضا کرده و بانک رایفایزن هم از جمله بانک‌های اتریشی است که قرار است وارد مراودات مالی با ایران شود.

    مارخهارت با تأکید بر اینکه شرکت‌های بزرگ اتریشی که به ایران کالا صادر می‌کنند بدون وجود گارانتی‌ها و ضمانت‌نامه‌های بانکی نمی‌توانند کار کنند، اظهار داشت: اما برای شرکت‌های کوچک چه زمان تحریم‌ها و غیر تحریم‌ها این پشتیبانی‌های بانکی وجود داشته و با ایران کار می‌کردند، چنانچه مراودات تجاری ایران و اتریش در زمان تحریم‌ها حدود 200 میلیون یورو بود.

    وی در پاسخ به این سوال که اطمینان سرمایه‌گذاران در امر سرمایه‌گذاری و وجود ضمانت‌نامه‌های بانکی چقدر در افزایش مراودات تجاری دو کشور مؤثر است، بیان داشت: حجم مراودات تجاری دو کشور ایران و اتریش تا قبل از تحریم‌ها 800 میلیون یورو بود و ما سعی می‌کنیم دوباره به این رقم دست یابیم.

    سیاست‌های آمریکا بر مراوادت تجاری ایران و اتریش تأثیرگذار است، بله تأثیر دارد، زیرا هزاران بانک در اروپا وجود دارند که جرات کار کردن با ایران را ندارند و تنها دو بانک اوبر بانک و رایفایزن بانک اتریشی برای مراودات تجاری پیش قدم شده‌اند که دو بانک منطقه‌ای هستند، اما همانطور که پیش از آین به آن اشاره کردم، کنترل بانک ایران برای حمایت از فعالیت اقتصادی فعالان اقتصادی برنامه دارد و ما هم برای مراودات تجاری با ایران به هیچ وجه دنبال استفاده از دلار نیستیم.

    به گزارش فارس: کنترل بانک اتریش یک بانک خصوصی است و به طور خاص در زمینه صادرات به کشورهای مختلف فعال است و این بانک سرمایه سرمایه‌گذاران از جمله سرمایه فعالان اقتصادی در مراودات تجاری را با ایران تضمین می‌کند.

    برچسب ها