عصر خودرو

مدیر سابق بورس نیویورک :

یورو، گزینه اصلی ورود به بازار سرمایه ایران است

عصر بازار- استاد دانشگاه کلمبیا و قائم مقام سابق بورس نیویورک با ارائه مقاله ای در هافینگتون پست، بازار سرمایه ایران را یکی از بازارهای جذاب منطقه معرفی کرد.

یورو، گزینه اصلی ورود به بازار سرمایه ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، جرج یوجو، استاد دانشگاه کلمبیا و قائم مقام سابق بورس نیویورک، که در همایش بین المللی بازار سرمایه ایران در آبان ماه سال جاری در جزیره کیش حضور و در یکی از تأثیرگذارترین پنل های تخصصی این همایش شرکت داشت با ارائه مقاله ای در هافینگتون پست، بازار سرمایه ایران را یکی از بازارهای جذاب منطقه معرفی کرد.

    قائم مقام سابق بورس نیویورک اعلام کرد : امکان استفاده و دسترسی به بازار سرمایه ایران و موسسات مالی در این کشور در حال حاضر تنها از طریق یورو امکان پذیر است و اگر روابط تجاری با ایران که بر حسب دلار آمریکا صورت بگیرد مشمول مقررات نقض تحریم های غرب علیه ایران خواهد شد.

    بهترین گزینه برای معامله با ایران

    استاد دانشگاه کلمبیا در ادامه اظهار داشت: یورو بهترین گزینه برای معامله با ایران خواهد بود. فعالیت های مالی از طریق بانک های داخلی اروپا و بانک های غیر اروپایی که محل اقامت آنها در اروپاست بدون مشکل خواهد بود و این بانک ها می توانند تبادلات مالی و تسویه خود را با ایران به سرانجام برسانند.

    همچنین بخشی از تراکنش های سیستم بانکی منطقه یورو را بانک های بخش دولتی مثل بانک KFW در آلمان انجام می دهند. این بانک ها، از هر گونه سرمایه گذاری بانک های آلمانی در ایران، حمایت می کنند و OFAC یا همان دفتر کنترل سرمایه های خارجی که بخش نظارت بر نقض تحریم ها در بانک های آمریکا است به این بانک ها دسترسی ندارد.

    از سویی دیگر، در حقیقت، به جز بنگاه های مالی اقتصادی فعال در ایالت متحده، مابقی شرکت های اقتصادی بین المللی بزرگ مایل به حضور در ایران هستند.

    برچسب ها