عصر خودرو

همکاری‌های نفتی ایران و الجزایر گسترش می‌یابد

عصر بازار- «رضا عامری » سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر روز یکشنبه با وزیر انرژی الجزایر دیدار و درباره راههای تقویت مناسبات و همکاری‌های نفتی میان دوکشور گفت و گو کرد.

همکاری‌های نفتی ایران و الجزایر گسترش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در دیدار با« مصطفی قیطونی» وزیر انرژی این کشور به روند رو به رشد روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری سازنده در سازمان اوپک اشاره و بر آمادگی کشورمان برای تقویت مناسبات دوجانبه نفتی از جمله اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک تاکید کرد.

    عامری با توجه به وابستگی زیاد بودجه الجزایر به درآمد‌های نفتی، آماده ایم تجربیات ارزشمند خود را در کاهش وابستگی به نفت در اختیار الجزایر قرار دهیم.
    سفیر کشورمان در الجزایر با تشریح توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در زمینه احداث پالایشگاه و نیروگاه‌های تولید برق ، تعمیرات، نگهداری و تامین قطعات آن و آمادگی این شرکت‌ها برای همکاری با الجزایر، تشکیل نخستین نشست کمیته مشترک انرژی را گام مهمی برای تدوین چارچوب همکاری‌ها دانست و از قیطونی برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.
    مصطفی قیطونی وزیر انرژی الجزایر نیز با تقدیر از دعوت وی برای سفر به تهران به رایزنی‌های سودمند دو کشور در چارچوب اوپک اشاره کرد و گفت: الجزایر نیز بر ضرورت کاهش وابستگی اقتصاد خود به نفت تاکید دارد و برای این امر برنامه‌ریزی کرده و بهره گیری از تجربیات ایران را در دستور کار دارد.
    مقام الجزایری افزود: ما از توانمندی‌های شرکت‌های فنی مهندسی ایرانی که به رغم اعمال تحریم‌ها حاصل شده ، اطلاع داریم و آمادگی خود را برای ورود به سرمایه گذاری مشترک با رعایت قانون مشارکت اعلام و از آن استقبال می‌کنیم.
    وزیر انرژی الجزایر بر نقش کمیته مشترک انرژی میان دو کشور تاکید و از آمادگی کشورش جهت فعال شدن کمیته مذکور خبر داد.

    برچسب ها