عصر خودرو

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی :

تورم بسیار بسیار شدید در راه است

عصر بازار- عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نوشت: بازار سود بی‌حساب بانکی محکوم به پایان یافتن است و‌این اتفاق خود را به دو صورت نشان خواهد داد؛ یا تورم بسیار بسیار شدید و یا عدم دسترسی صاحبان سپرده به بخشی از پول خود.

تورم بسیار بسیار شدید در راه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، مهدیار اسماعیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی نوشت: بازار سود بانکی در ایران طی دو سال آینده بشدت کوچک می‌شود. کسب و‌کارهایی که پیش از این به‌دلیل سود بالای بانکی، بصرفه نبودند، مجدداً می‌توانند بصرفه شوند. در این میان مزیت با کسب و کارهایی است که سازگاری بیشتری با عصر جدید دارند و استارت‌آپ‌ها و بلاکچین‌ها تأثیری بر آنها نداشته باشند.

    به همین ترتیب کسانی که در بازار بانکی طی این مدت کسب سود کرده‌اند، بهتر است تا دو سال آینده به کسب و کاری واقعی فکر کنند. در غیر این‌صورت زیان سنگینی را ممکن است متحمل شوند.

    درحقیقت بازار سود بی‌حساب بانکی، همانطور که سال گذشته توضیح داده‌ام، محکوم به پایان یافتن است و‌این اتفاق خود را به دو صورت نشان خواهد داد؛ یا تورم بسیار بسیار شدید و یا عدم دسترسی صاحبان سپرده به بخشی از پول خود.

    در اصطلاح اقتصادی ما به این واقعه حباب می‌گوییم. کسانی پیروز بازی هستند که پیش از ترکیدن حباب از بازی خارج شوند. اما از آنجا که تنفس در داخل حباب بانکی بسیار پر سودتر از خارج آن است، بسیاری از شما خوانندگان، در حالی که بر وقوع این اتفاق واقفید، اما ترجیح می‌دهید تا منفعت خود را با ماندن در حباب، به قدر چند لحظه قبل از ترکیدن حداکثر کنید!

    میزان درجه ریسک‌پذیری شماست که تعیین می‌کند چه زمانی تصمیم خروج از بازی بگیرید. آنچه قطعی است این است که هر کس تا آخر بخواهد در بازی بماند قطعاً بازنده است.

    برچسب ها