عصر خودرو

قائم‌مقام اتاق بازرگانی وین پیش‌بینی کرد؛

افزایش روابط اقتصادی ایران و اتریش به ۴۰۰ میلیون یورو

عصر بازار- قائم مقام اتاق بازرگانی وین ابراز امیدواری کرد بزودی حجم روابط اقتصادی ایران و اتریش به ۴۰۰ میلیون یورو برسد که معادل روابط دو کشور پیش از تحریم‌هاست.

افزایش روابط اقتصادی ایران و اتریش به ۴۰۰ میلیون یورو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، آنتون آفنر در نشست مشترک تجاری اتاق‌های بازرگانی وین و تهران که با حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور و در اتاق بازرگانی وین برگزار شد، گفت: سعی ما در این نشست مشترک بر این است که تفاهمات در مورد همکاری‌های دوجانبه را به نتیجه برسانیم که پیش از این در مورد آن صحبت کرده بودیم. در واقع علاقمندیم که هر چه سریع‌تر به نتایج عملی برسیم.

    وی گفت: تلاش ما در اتاق بازرگانی وین بر این است که با توجه به همکاری‌های بلندمدت با ایران به نتایج مهمی در توسعه همکاری‌های دو کشور برسیم. ما در سال‌های گذشته همکاری‌های بسیار خوبی را با شرکت‌های ایرانی داشتیم و فرم های اقتصادی ما امروز وظیفه دارند که مسیر جدیدی را برای همکاری های بیشتر باز کنند و بتوانیم زمینه های همکاری بیشتر را بین ایران و اتریش فراهم آوریم.

    قائم مقام اتاق بازرگانی وین اظهارداشت: در سال 2016 قراردادهای همکاری خوبی با شرکت‌های ایران به امضا رسید و یک سوم از این قراردادها مربوط به شرکت‌هایی بود که در وین فعال بودند و دفتر داشتند.

    وی افزود: در نیمه نخست سال 2017 صادرات اتریش به تهران بیشتر شده و همچنین واردات کالا به اتریش از ایران هم افزایش یافته است. امیدواریم بتوانیم بزودی به حجم روابط اقتصادی 400 میلیون یوروی بین دو کشور نزدیک شویم.

    قائم‌مقام اتاق بازرگانی وین اظهارداشت: سعی می‌کنیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم و معتقد هستم که حجم همکاری‌های ما با ایران هر روز می‌تواند بیشتر شود. هدف ما این است که دوباره ایران یکی از شرکای اصلی  اقتصادی اتریش در زمینه‌های مختلف مثل دارو و تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات، انرژی و زیرساخت‌های شهری شود و برای این منظور سعی می‌کنم امروز امکانات‌مان را به هیات تجاری ایرانی معرفی کنیم.

    آنتون اوفنر اظهار داشت: پروژه شهر هوشمند در غرب وین یکی از جذاب‌ترین و نوآورترین پروژه‌ها در سطح اروپاست که در زمینی به مساحت 22 هکتار احداث شده و زندگی در بالاترین سطح فناوری را برای مردم فراهم می‌کند. وی ادامه داد: همکاری‌های ایران و اتریش بدون شک از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و ما شرکت‌هایی در اتریش داریم که از نظر استاندارهای علمی در سطح بالایی در جهان هستند.

    قائم‌مقام اتاق بازرگانی وین گفت: ما برای صادرکنندگان ایرانی این امکان را فراهم می‌کنیم که بتوانند به شرق اروپا هم ورود داشته باشند. علاقه اصلی ما در اتاق بازرگانی وین این است که بتوانیم بهترین و بالاترین سطح همکاری‌ها را داشته باشیم.

    وی افزود: اتاق بازرگانی وین یکی از بزرگترین موسسات آموزشی خصوصی در اتریش است و در زمینه‌های مختلف اقتصادی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند که این دوره‌های آموزشی می‌تواند در خارج از اتریش هم برگزار شود و به طور خاص این آموزش‌ها می تواند در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری باشد.

    قائم‌مقام اتاق بازرگانی وین اظهار داشت: همکاری‌های ما با اتاق تهران شرایط فوق‌العاده‌ای را برای ما فراهم آورده که بتوانیم در مورد ظرفیت‌های بازار ایران بیشتر اطلاعات کسب کنیم و خواسته‌های آنها را در مورد مسایل اقتصادی بدانیم.

    وی افزود: در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اتریش این امکان را فراهم کردیم که اولین قدم آشنایی بین شرکت‌های ایرانی و اتریشی برداشته شود و همکاری‌ها با تهران ادامه یابد. من بسیار امیدوارم به نتایج بنیادی و اساسی برای گسترش همکاری‌های بعدی برسیم.

    برچسب ها