عصر خودرو

افزایش ۳ میلیارد دلاری صادرات ایران به چین

عصر بازار- آمار تجارت خارجی چین در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ بیانگر افزایش سه میلیارد دلاری صادرات کشورمان به چین در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش ۳ میلیارد دلاری صادرات ایران به چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، میزان تجارت دو کشور در 9 ماه اول سال جاری میلادی بالغ بر 27 میلیارد دلار بوده که تراز تجاری 540 میلیون دلار به نفع ایران است. در این دوره 13.88 میلیارد دلار کالا به چین صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 3 میلیارد دلار افزایش داشته است.

    همانطور که از ارقام فوق بر می‌آید چین همچنان بزرگترین خریدار کالای ایرانی و بزرگترین صادرکننده کالا به کشورمان است. همچون سال‌های گذشته، نفت از مهمترین کالاهای صادراتی کشورمان به چین بوده و سهم نفت از کل صادرات کشورمان به چین 8.74 میلیارد دلار است. چین روزانه حدود 633 هزار بشکه نفت از کشورمان نفت وارد می کند و بزرگترین خریدار نفت ایران محسوب می شود.

    در راستای تحقق افزایش صادرات غیرنفتی لازم به ذکر است در این دوره 9 ماهه 5.14 میلیارد دلار کالای غیر نفتی با وزن 22.74 میلیون تن به چین صادر شده است که از لحاظ ارزشی شاهد افزایش 27.8 درصدی و از لحاظ وزنی شاهد افزایش 28.1 درصدی آن هستیم.

    برچسب ها