عصر خودرو

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران تشریح کرد:

بررسی وضعیت بازار سرمایه و پیش بینی آینده آن

عصر بازار- بالاترین رقمی که شاخص کل بورس اوراق بهادار، در طول دوران فعالیت، به خود دید مربوط به ۱۵ دی ماه سال ۹۲ است که به رقم ۸۹۵۰۰ واحد رسید.

بررسی وضعیت بازار سرمایه و پیش بینی آینده آن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، بهنام بهزادفر، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران عنوان کرد: نه تنها شاخص بورس بلکه اکثر صنایع و شرکت ها در این تاریخ پیک قیمتی خود را تجربه کردند.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شاخص اکنون در محدوده 88 هزار واحد بوده و در فاصله اندکی با سقف تاریخی خود قرار گرفت. نکته مهم این که هرچند هنوز این سقف تاریخی شکسته نشده، اما بعضی از صنایع همانند گروه های دارو و رایانه و خودرو خیلی قبل ­تر، از این سقف عبور کردند و بعضی از گروه ها مثل فلزات اساسی اخیرا موفق به عبور از این سقف شدند، حتی شاخص فرابورس ایران هم 8 ماه است که از بحران سال 92 عبور کرد.

    مدیر امور اعضای کانون کارگزاران با بیان اینکه در شرایط فعلی وضعیت صنایع و شرکت ها متفاوت از سال 92 بوده و عبور بورس از رقم 89500 واحد هم با مقاومت محکمی از دیدگاه تحلیلی روبرو نخواهد بود، گفت: گرچه بازار در شرایط فعلی مثبت هست و حتی نسبت به ابتدای سال بازدهی خیره کننده 14 درصدی هم داشت، اما حجم معاملات هنوز به میزان قابل قبول نرسیده است.

    وی افزود: ارزش معاملات خرد روزانه بورس اوراق بهادار تهران، در چند روز گذشته در محدوده 100 میلیارد تومان بود و ظرفیت افزایش آن وجود دارد. در مقام مقایسه در سال 92، در برهه ای ارزش معاملات بازار بیشتر از 4 برابر این مقدار بود.

    بهزادفر با اشاره به اینکه به جز حجم معاملات، بقیه محرک های بازار سرمایه سیگنال های مثبتی دارند، گفت: به عنوان مثال قیمت نفت نسبت به ابتدای سال رشد 22 درصدی داشته و به رقم 62 دلار رسید، دلار هم نسبت به اول سال با 10 درصد رشد به رقم 4100 تومان رسیدکه برای بورس اتفاقات مثبتی قلمداد می شوند. در صورت تداوم این سیگنال های مثبت و رشد ارزش بازار دور از ذهن نیست که شاخص در کوتاه مدت بتواند از سقف تاریخی خودش عبور کند و فصل جدیدی در بازار سرمایه پس از 4 سال رقم بخورد.

    برچسب ها