عصر خودرو

روز پُرترافیک بازار فیزیکی بورس انرژی

عصر بازار- بازار فیزیکی بورس انرژی امروز با عرضه بیش از ۱۰ کالا در رینگ داخلی، روز معاملاتی پُرترافیکی را تجربه می‌کند.

روز پُرترافیک بازار فیزیکی بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بورس انرژی در اولین روز معاملاتی هفته آخر آبان ماه، کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 402 و حلال 404 پالایش نفت تبریز، آیزوفید، آیزوریسایکل، نفتای سبک، حلال 404 و حلال 404 عمده پالایش نفت شیراز، گاز بوتان صنعتی، گاز پروپان صنعتی، گاز مایع صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندرامام و پنتان پالایش نفت کرمانشاه را در رینگ داخلی عرضه می کند.

    همچنین، عرضه برق با دوره تحویل ماهانه آذر و دوره مصرف بارپایه توسط نیروگاه خرمشهر در بازار فیزیکی به میزان 50 مگاوات و با قیمت 500 ریال بر کیلووات ساعت امروز انجام می شود. این گزارش می افزاید: در جریان آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بازار برق بورس انرژی شاهد معامله 13 میلیون و 511 هزار قرارداد معادل 227 میلیون و 229 هزار کیلووات ساعت به ارزش 64 میلیارد و 663 میلیون ریال بود.

    افزون بر این، نمادهای بارپایه، میان‌باری، کم باری و بارپیک  با متوسط قیمت 280، 337، 242 و 354 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند. گفتنی است واریز منابع مالی جدید جهت انجام معاملات و تامین وجه شرکت‌های توزیع نیروی برق از طریق بورس انرژی در آبان ماه که جمعاً به میزان 400 میلیارد ریال بود، نهایی شد.

    معاملات برق

    همچنین آمارهای معاملاتی بورس چهارم مشخص کرد : نزدیک به 130 میلیارد برق در بورس انرژی مورد معامله قرار گرفته که از این میزان سهم برق معامله شده در تابلوی بازار فیزیکی به 10 میلیارد رسیده است.

    از سویی دیگر، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی، در نماد سنندج 961، 100 قرارداد با ارزشی بالغ بر 462 میلیون ریال و در نماد سماه 961، 24 قرارداد با ارزشی بالغ بر 103 میلیون ریال معامله شد.

    در همین حال، در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر یک میلیون و 268 هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش 4 میلیارد و 168 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    بازگشایی و توقف نمادها

    همچنین بازگشایی نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 24 آذر 96 و توقف نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 28، 29، 30 آبان ماه در پایان آخرین روز معاملاتی هفته گذشته انجام و فرایند تحویل آغاز شد.

    برچسب ها