عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

اوپک باید توافق کاهش تولید را تمدید کند

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان گفت، اوپک و متحدانش باید در نشست اواخر ماه جاری خود تمدید توافق کاهش تولید را اعلام کنند.

اوپک باید توافق کاهش تولید را تمدید کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، وزیر انرژی عربستان گفت، اوپک و متحدانش باید در نشست اواخر ماه جاری خود تمدید توافق کاهش تولید را اعلام کنند.

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان که در نشست آب و هوایی سازمان ملل در بن آلمان سخن می گفت اظهار داشت، سازمان کشورهای صادر کننده نفت بعید است تا زمان انقضای توافق موجود در اواخر ماه مارس بتواند سطح متوسط ذخایر جهانی نفت را کاهش دهد. منابع آگاه گفته اند، روسیه، متحد اوپک در توافق کاهش تولید متقاعد نشده که ضروری است در نشست 30 نوامبر تولید کنندگان تصمیمی اتخاذ شود.

    الفالح گفت: «ما باید درک کنیم که در پایان ماه مارس قرار نیست به سطح (ذخایر) مورد نظرمان یعنی متوسط 5 سال اخیر برسیم... این به معنای ضرورت تمدید توافق است. من ترجیح می دهم که ابهامات را برای بازار بزداییم و در 30 نوامبر اعلام کنیم که می خواهیم چه کاری انجام دهیم.»

    وی افزود، عربستان مشورت های «مفصلی» با روسیه داشته است و «کاملا متقاعد شده» که در صورتی که تصمیمی اتخاذ شود این کشور «کاملا همراهی خواهد کرد.»

    وزیر انرژی عربستان همچنین گفت، سرمایه گذاری خارجی در عربستان از جمله فروش سهام شرکت آرامکو تاثیری از بازداشت های اخیر نخواهد پذیرفت. وی افزود ای بازداشت ها «یک مسئله داخلی بسیار محدود است.»

    الفالح افزود، اوپک اطمینان خواهد یافت که «استراتژی خروجش» از توافق کاهش تولید به صورت «تدریجی» باشد تا مانع از بازگشت مازاد عرضه شود.

    برچسب ها