عصر خودرو

ایران و اوکراین همکاری در صنایع هوایی را بررسی کردند

عصر بازار- علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در راس یک هیأت پارلمانی به اوکراین سفر کرده است با اولکساندر کریوکن رئیس شرکت هواپیماسازی آنتونوف و مدیران صنایع دفاع اوکراین دیدار و دو طرف همکاری ها در عرصه صنایع هوایی را بررسی کردند.

ایران و اوکراین همکاری در صنایع هوایی را بررسی کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این دیدار که محمد بهشتی منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین نیز حضور داشتند در خصوص همکاری شرکت هواپیماسازی آنتونوف اوکراین با شرکتهای ایرانی بحث و تبادل نظر به عمل آمد
    رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رئیس شرکت هواپیماسازی آنتونوف و مدیران صنایع دفاع اوکراین در خصوص دورنمای توسعه همکاری های ایران و اوکراین در عرصه هواپیماسازی گفت و گو کردند.
    پیش از این دیدار هیات جمهوری اسلامی ایران از قسمت های مختلف کارخانه هواپیماسازی آنتونوف بازدید کرد.
    ایران و شرکت آنتونوف از حدود دو دهه پیش با یکدیگر همکاری می کنند.
    هواپیماهای آن-140 (آنتونوف) که در ایران، ایران-140 نامیده می شود، با مجوز کمپانی اوکراینی در اصفهان تولید می شود. این هواپیما با قدرت مانور موتور و برخورداری از امکانات قادر است در باندهای خاکی نیز فرود آید.
    این نوع هواپیما در سه مدل مسافربری با گنجایش 52 نفر، مسافری-ترابری و نظامی- ترابری تولید می شود و حداکثر سرعت هواپیما 540 کیلومتر در ساعت است.
    ایران و اوکراین شش سال پیش نیز مذاکراتی را برای تولید هواپیمای یکصد نفره آنتونوف 158 در ایران انجام دادند.
    سفیر اوکراین در تهران در مهر ماه سال 90 در این مورد گفت: دولت اوکراین از طرح تولید هواپیمای مسافربری آنتونوف 158 در ایران حمایت می کند.
    ˈ آلکساندر سامارسکیˈ در نشست خبری که پس از انجام دو سفر آزمایشی هواپیمای آنتونوف 158 به جزیره کیش و مشهد و توافق طرف ایرانی و اوکراینی بر سر مفاد توافقنامه مشترک برگزار شد، افزود: شرکت هواپیما سازی آنتونوف از جمله شرکتهای مطرح جهان است که از حمایت های دولت اوکراین برخوردار است.
    سامارسکی خاطرنشان کرد: اوکراین و جمهوری اسلامی ایران از تجربه خوبی در عرصه هواپیماسازی مشترک برخوردار هستند و طرح جدید برای ساخت هواپیمای یکصد نفره آنتونوف 158 نیز گام بسیار سازنده و موثری در ارتقای سطح همکاری های دو کشور در بخش هواپیما سازی است.
    شرکت آنتونوف سازنده بزرگترین هواپیمای ترابری جهان به نام روسلان است و به « ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هم پیشنهاد کرده بود که یکی از جت های ساخت این کشور را برای ریاست جمهوری خریداری کند.

    برچسب ها