عصر خودرو

از طریق بورس انرژی ایران انجام پذیرفت؛

صادرات گازوئیل به مقصد افغانستان از مبادی مشهد و ساری

عصر بازار: در جریان معاملات یکشنبه ۱۷ آبان ۹۴، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال ۴۰۲ پالایشگاه‌های اصفهان و کرمانشاه در رینگ داخلی و نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان و از مبادی مشهد، اصفهان و ساری مورد عرضه قرار گرفتند.

صادرات گازوئیل به مقصد افغانستان از مبادی مشهد و ساری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، کل معاملات صورت گرفته برروی کالاهای معامله شده در بورس انرژی معادل 2,623 تن به ارزش تقریبی 28 میلیارد و 615 میلیون ریال بوده است.

    از نکات حائز اهمیت معاملات این می‌توان به معامله کالای نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان و از مبادی مشهد و ساری اشاره کرد؛ این برای نخستین بار است که در یک جلسه معاملاتی کالای نفت‌گاز از دو محل تحویل متفاوت مورد معامله قرار می‌گیرد.

    خاطر نشان می‌شود، در این روز برای نخستین بار گازوئیل به مقصد افغانستان و مبدأ تحویل انبار نفت مشهد در بورس انرژی ایران معامله شد. همچنین بر روی کالای نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان و از مبدأ اصفهان نیز تقاضای 1000 تن در سامانه معاملاتی ثبت شد که با توجه به عدم توافق عرضه‌کننده و خریدار بر روی میزان پریمیوم، معامله‌ای در این جلسه معاملاتی صورت نپذیرفت.

    در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 427 قرارداد در قالب 21 معامله و معادل 10 هزار و 248 مگاوات ساعت به ارزش 4 میلیارد و 1 میلیون ریال معامله شد.

    در آغاز جلسه معاملاتی یک شنبه نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 17 آذر 94 گشایش یافته و در پایان جلسه نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 21 آبان 94 متوقف شدند.

    همچنین طی جلسه معاملاتی این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، 139 قرارداد به ارزش 1 میلیارد و 639 میلیون ریال در نمادهای فعال این تابلو مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات  یکشنبه بورس انرژی ایران به 34 میلیارد و 254 میلیون بالغ شد.

    لازم به ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (دوشنبه 18 آبان 94)، در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای پنتان، سوخت کوره سبک، برش سنگین و نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز، قطران ذوب‌آهن اصفهان، آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان و نیتروژن مایع پتروشیمی مبین در رینگ داخلی و بوتان پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها