عصر خودرو

قائم مقام اتاق بازرگانی وین اعلام کرد

برنامه‌ریزی برای افزایش حجم روابط اقتصادی ایران و اتریش به ۴۰۰ میلیون یورو

عصر بازار- قائم مقام اتاق بازرگانی وین گفت: در نیم سال۲۰۱۷ صادرات اتریش به تهران بیشتر شده و همچنین واردات به اتریش از ایران هم زیادتر شده و امیدواریم بتوانیم بزودی به حجم روابط اقتصادی ۴۰۰ میلیون یوروی بین دو کشور نزدیک شویم.

برنامه‌ریزی برای افزایش حجم روابط اقتصادی ایران و اتریش به ۴۰۰ میلیون یورو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، آنتون اوفنر قائم مقام اتاق بازرگانی وین امروز در نشست مشترک تجاری اتاق‌های بازرگانی وین و تهران گفت: سعی ما امروز در این نشست مشترک بر این است که یک قرارداد همکاری را به نتیجه برسانیم که مدتی پیش در مورد آن صحبت کرده بودیم و به نتایج پایانی آن برسیم.

    وی افزود: و تلاش ما در اتاق بازرگانی وین بر این است که دوباره با توجه به همکاری های بلند مدت با ایران به نتایج اصلی برسیم.

    اوفنر اظهار داشت: ما دوره های پیش همکاری های خیلی خوبی را با شرکت های ایرانی داشتیم و فرم های اقتصادی ما امروز وظیفه دارند که مسیر جدیدی را برای همکاری های بیشتر باز کنند و بتوانیم زمینه های همکاری بیشتر را بین ایران و اتریش فراهم آوریم.

    قائم مقام اتاق بازرگانی وین اظهار داشت: در سال 2016 قراردادهای خیلی خوبی با ایران داشتیم و یک سوم از این قراردادها مربوط به شرکت هایی بوده که در وین بوده اند.

    وی افزود: در نیم سال2017 صادرات اتریش  به تهران بیشتر شده و همچنین  واردات به اتریش از ایران هم زیادتر شده و امیدواریم بتوانیم بزودی به حجم روابط اقتصادی 400 میلیون یوروی بین دو کشور نزدیک شویم .

    قائم مقام اتاق بازرگانی وین اظهار داشت:  سعی می کنیم از این شانس به بهترین نحو استفاده کنیم و معتقد هستم که حجم همکاری های ما با ایران هر روز می تواند بیشتر شود و هدف ما این است که دوباره ایران یکی از همکارهای بلاشک  اقتصادی اتریش در زمینه های مختلف مثل دارو ، فناوری های اطلاعات و انرژی و زیر ساخت های انرژی و زیر ساخت های شهری شود و برای این منظور سعی میکنم امروز امکاناتمان را به هیات تجاری ایرانی معرفی کنیم.

    وی اظهار داشت: پروژه اسمارت سیتی در غرب وین یکی از جذاب ترین و نوآورترین پروژه ها در سطح اروپا است که این پروژه در سطح 22 هکتار زندگی کنار دریار را در بالاترین سطح فناوری فراهم می کند.

    اوفنر اظهار داشت: همکاری های ایران و اتریش بدون شک از پتانسیل های بسیار زیادی برخوردار است. و ما شرکت هایی در اتریش داریم که از نظر استاندارهای علمی در سطح بالایی در جهان هستند.

    قائم مقام اتاق بازرگانی وین اظهار داشت: ما برای صادر کنندگان ایرانی این امکان را فراهم می کنیم که بتوانند به شرق اروپا هم ورود داشته باشند . علاقه اصلی ما در اتاق بازرگانی وین این است که بتوانیم بهترین همکاری ها را داشته باشیم.

    وی افزود: اتاق بازرگانی وین یکی از بزرگترین موسسات آموزشی خصوصی در اتریش است و در زمینه های مختلف اقتصادی دوره های آموزشی برگزار می کند که این دوره های آموزشی می تواند در خارج از اتریش هم برگزار شود و به طور خاص این آموزش ها می تواند در زمینه های مختلف از جمله صنایع و توریسم باشد.

    قائم مقام اتاق بازرگانی وین اظهار داشت: همکاری های ما با اتاق تهران شرایط فوق العاده ای را برای ما فراهم آورده که بتوانیم در مورد پتانسیل های بازار ایران بیشتر اطلاع یابیم و خواسته های آنها را در مورد مسایل اقتصادی بدانیم.

    وی افزود: بنابراین در این نشست امروز این امکان را فراهم خواهیم کرد که اولین قدم آشنایی بین شرکت های ایرانی و اتریشی را فراهم کنیم و این همکاری ها در تهران ادامه یابد و من امیدوارم به نتایج پایه ای برای گسترش همکاری های بعدی برسیم.

    بر اساس این گزارش: هیات تجاری ایران با بیش از 35 شرکت در زمینه های مختلف اقتصادی برای بررسی چگونگی  توسعه روابط اقتصادی با اتریش به این کشور سفر کرده اند و در این جلسه با تعداد زیادی از فعالان اقتصادی و شرکت های مختلف تجاری به بحث و گفت و گو پرداختند.

    گفتنی است هیات مذکور روز دوشنبه هفته جاری با تجار جمهوری اسلواکی کشور کم جمعیت همسایه اتریش دیدار و گفت و گو داشتند.

    همچنین هیات تجاری مذکور امشب در یک ضیافت شام در ساختمان رزیدانس مهمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش خواهند بود.

    ساختمان اتاق بازرگانی وین یک ساختمان زیبا با قدمتی حدود یک قرن و نیم است که با هنر دست انسان مزین شده است.

    برچسب ها