عصر خودرو

آژانس بین‌المللی انرژی:

تقاضای چین برای گاز تا سال ۲۰۴۰ سه برابر می‌شود

عصر بازار- آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی پیش‌بینی کرد که تقاضای چین برای گاز طبیعی، تا سال ۲۰۴۰ سه برابر افزایش یافته و از ۲۱۰ به ۴۰۰ میلیارد متر مکعب می‌رسد.

تقاضای چین برای گاز تا سال ۲۰۴۰ سه برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)  در گزارش "دورنمای انرژی جهان 2017" اعلام کرد سیاست‌های دولت چین، مصرف بیشتر گاز طبیعی را تشویق می‌کنند و با ساختار آزادتر و بازار محور برای عرضه گاز و همچنین اصلاحات در مقررات بالادستی و شبکه همراه شده‌اند.

    عمده رشد تقاضا برای گاز طبیعی، مربوط به بخش صنعت است که حدود 150 میلیارد متر مکعب از کل رشد تقاضا را به خود اختصاص می‌دهد و همچنین بخش نیرو در حدود 120 میلیارد متر مکعب از این رشد تقاضا سهم دارد.

    بیش از 50 میلیارد متر مکعب از رشد تقاضا برای بخش مسکونی خواهد بود که سومین کاربر بزرگ گاز طبیعی در چین است.

    آژانس بین‌المللی انرژی در این گزارش تاکید کرد نامشخص بودن میزان توسعه منابع شیل بزرگ چین، یک عامل مبهم کلیدی است.

    طبق گزارش این آژانس، در پیش‌بینی‌های صورت گرفته تقریبا 100 میلیارد متر مکعب تولید شیل تا سال 2040 به افزایش مجموع تولید به 334 میلیارد متر مکعب کمک می‌کند و این میزان، کمتر از بیش از 600 میلیارد متر مکعب رشد تقاضای پیش‌بینی شده است بنابراین چین ممکن است به یک واردکننده بزرگ گاز تبدیل شود.

    بر اساس گزارش پلاتس، آژانس بین‌المللی انرژی واردات گاز چین را 280 میلیارد متر مکعب در سال 2040 پیش‌بینی کرده که دومین واردات بزرگ پس از اتحادیه اروپا خواهد بود.

    چین در سال 2016 چهارمین واردکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان بود و میزان وارداتش به 72 میلیارد متر مکعب بالغ شد که حدود نیمی از این واردات به شکل LNG از 16 کشور انجام گرفت و باقی آن از طریق خط لوله از ترکمنستان، ازبکستان، میانمار و قزاقستان وارد شد.

    برچسب ها