عصر خودرو

ورود سرمایه میلیاردی ژاپنی‌ها برای توسعه صنعت برق

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به برپایی سمینار همکاری‌های مشترک ایران و ژاپن، گفت: در این سمینار سفیر ژاپن از ایجاد خط اعتبار ده میلیارد دلاری از سوی دولت این کشور برای شرکت‌های ژاپنی خبر داد و خواهان سرمایه گذاری، همکاری و ایجاد پروژه‌های مشترک با ایران شد.

ورود سرمایه میلیاردی ژاپنی‌ها برای توسعه صنعت برق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شرکت‌های ژاپنی درصدد معرفی ظرفیت‌های خود به شرکت‌های داخلی و همچنین بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران هستند. در همین راستا چندی پیش سفیر ژاپن در ایران خبر از ایجاد خط اعتبار 10 میلیارد دلاری از سوی دولت این کشور برای شرکت‌های ژاپنی خواهان سرمایه‌گذاری، همکاری و ایجاد پروژه‌های مشترک با ایران داد و گفت: شرکت‌های ژاپنی درصدد سرمایه‌گذاری یا اجرای پروژه در بخش‌های نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، پست‌های برق و تجهیزات مرتبط با صنعت برق هستند.

    در همین راستا هوشنگ فلاحتیان با اشاره به چشم انداز خوبی که پس از اجرای برجام در این حوزه به وجود آمده است، گفت: با توجه به خط اعتباری خوبی که کشور ژاپن در نظر گرفته مسلما ایجاد نمایندگی از طرف شرکت‌ها و برندهای معتبر ژاپنی می‌تواند زمینه همکاری تولیدکنندگان داخلی و تجهیزات برقی را با طرف‌های خود در کشور ژاپن به خوبی فراهم کند.

    وی ادامه داد: اگر ما در قالب زمان‌بندی مشخصی بتوانیم با مشارکت شرکت‌های ژاپنی تولیدات مشترکی را برای تجهیزات برقی داخل کشور رقم زده و حتی بتوانیم نسبت به صادرات آن‌ها نیز اقدام کنیم طبیعتا صادرت خدمات مهندسی و کالاهای برقی ایران به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه نیز افزایش خواهد یافت و زمینه اشتغال و دست یابی به فناوری های جدید به ویژه استفاده از تجهیزاتی که از کارایی و راندمان بیشتری برخوردار هستند و تکنولوژی به روزتری دارند بیش از پیش فراهم خواهد شد.

    افزایش ارتباط با شرکت‌های ژاپنی نه تنها می‌تواند زمینه‌های سرمایه‌گذاری را افزایش دهد بلکه در زمینه توسعه انتقال تکنولوژی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد علاوه‌ب ر این شرکت‌های ژاپنی فناوری خوبی در صنعت برق دارند.

    برچسب ها