عصر خودرو

مدیرعامل شرکت توسعه صنعت بوقلمون پارس:

بوقلمون جایگزین مناسب گوشت گوسفند

عصر بازار- دومین نمایشگاه بین المللی محصولات و فراورده های پروتئینی حلال و صنایع وابسته تهران، در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است.

بوقلمون جایگزین مناسب گوشت گوسفند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، شرکت‌های خصوصی تولیدکننده فراورده‌های پروتئینی و تجهیزات در این نمایشگاه حضور مناسبی از خود نشان داده‌اند.

    احمدی مدیرعامل شرکت توسعه صنعت بوقلمون پارس یکی  از دارنده‌های زنجیره تولید گوشت بوقلمون که در این نمایشگاه حضور داشت، گفت: بوقلمون پارس با در اختیار داشتن 4 عدد از بزرگ‌ترین مزارع پرورش بوقلمون در استان‌های تهران، قم، گیلان و مرکزی به صورت سالیانه 100 هزار قطعه بوقلمون یعنی حدود یک هزار و پانصد تن گوشت بوقلمون تولید می‌کند.

    وی اضافه کرد: عرضه این محصول به چندین صورت امکان‌پذیر است؛ در حال حاضر لاشه کامل آن در میادین تره‌بار و فروشگاه‌های سنتی فرآورده‌های پروتئینی عرضه می‌شود. از سوی دیگر گوشت بوقلمون به صورت منجمد و تازه در اختیار شرکت‌های صنعتی و غذایی نیز قرار می‌گیرد همچنین این محصول در بسته‌بندی‌های کوچک‌تر برای مصارف خانگی در فرشگاه‌های زنجیره‌ای نیز وجود دارد.

    احمدی در خصوص ویژگی‌های گوشت بوقلمون اضافه کرد: گوشت بوقلمون در مقایسه با سایر فرآورده‌های گوشتی از پروتئین بالاتر و در عین حال از میزان کلسترول پائین‌تری برخوردار است. از سوی دیگر بوقلمون تنها حیوان گوشتی است که هم گوشت سفید و هم گوشت قرمز را تامین می‌کند؛ درواقع ران بوقلمون گوشت قرمز و سینه آن در زمره گوشت‌های سفید طبقه‌بندی می‌شود. از این رو با توجه به قیمت پائین این محصول به نسبت گوشت‌های قرمز، می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت گاو، گوسفند و گوساله باشد.

    مدیرعامل شرکت توسعه صنعت بوقلمون پارس در پایان در مورد تفاوت گوشت بوقلمون و شترمرغ نیز گفت: گوشت بوقلمون در کنار خواص ویژه‌ای که دارد، بسیار اقتصادی و نسبت به گوشت شترمرغ  از قیمت پائین‌تری برخوردار است.

    برچسب ها