عصر خودرو

۴۰ روز تا رسیدن ۸ هواپیمای جدید برجامی

عصر بازار- شرکت هواپیماساز ATR که پیش از این شش فروند هواپیمای مسافربری جدید به ایران تحویل داده بود، برنامه ریزی کرده تا پایان سال جاری میلادی هشت هواپیمای دیگر نیز به ایران ایر تحویل دهد.

۴۰ روز تا رسیدن ۸ هواپیمای جدید برجامی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پس از نهایی شدن برجام و آغاز مذاکره شرکت های هواپیمایی با هواپیماسازان بزرگ، ایران ایر توانست سه قرارداد مجزای خرید هواپیما را نهایی کند.

    100 فروند ایرباس، 80 فروند بویینگ و 20 فروند ATR در حالی در سبد خرید هما قرار گرفت که دیگر ایرلاین های ایرانی نیز کار خود را در این عرصه دنبال کردند و تفاهم و قراردادهایی در این زمینه به امضا رساندند.

    ایران ایر در طول ماه های گذشته 3 فروند ایرباس تحویل گرفت و ای تی آر نیز به این شرکت ایرانی 6 فروند هواپیما تحویل داد تا ایران مجموعا در بازار پس از برجام 9 هواپیمای جدید دریافت کند.

    در کنار قراردادهای بلندمدت امضا شده با ایرباس و بویینگ، قرارداد ایران با شرکت ATR کوتاه مدت بوده و بناست این هواپیماساز ایتالیایی – فرانسوی تا پایان سال 2018 میلادی تمام 20 هواپیمای خریداری شده از سوی ایران را تحویل دهد.

    صحبت های جدید مدیر شرکت ای تی آر نشان می دهد این شرکت تا پایان سال جاری هشت فروند هواپیمای دیگر نیز به ایران تحویل خواهد داد و به این ترتیب جمع هواپیماهای برجامی ایران به 17 فروند خواهد رسید.

    طبق برنامه ریزی های صورت گرفته همین فرایند در سال آینده میلادی نیز ادامه خواهد یافت و در کنار به پایان رسیدن قرارداد ATR تحویل هواپیماهای بویینگ نیز آغاز خواهد شد و ایران ایر ایرباس های جدید خود را نیز تحویل خواهد گرفت.

    برچسب ها