عصر خودرو

رایزنی‌ عربستان برای پالایش نفت در مصر

عصر بازار- رایزنی‌های اولیه عربستان برای پالایش نفت در مصر، انتظار نخست وزیر عراق برای رشد قیمت های نفت، افزایش سطح ذخیره سازی نفت آمریکا، از سرگیری فعالیت بزرگ ترین پالاشگاه مکزیک پس از ۳ ماه وقفه، تثبیت تولید نفت برزیل برای دومین ماه متوالی و تلاش پساتحریم سودان برای توسعه صنعت نفت و گاز خود مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

رایزنی‌ عربستان برای پالایش نفت در مصر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «طارق المولی» وزیر نفت مصر اعلام کرد که مذاکرات اولیه با شرکت دولتی آرامکوی عربستان برای پالایش نفت سعودی در پالایشگاه مصر، انجام شد.
    عربستان آوریل 2016 موافقت کرد با پالایش نفت در مصر به مدت پنج سال، ماهانه 700 هزار تن فرآوردهای نفتی به این کشور بدهد.

    **نخست وزیر عراق: رشد قیمت های نفت کافی نیست
    به گزارش رویترز، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که قیمت نفت رشد خوبی نداشته که بتوان از درآمد آن برای توسعه پایدار استفاده کرد.
    العبادی در شبکه تلویزیونی عراق گفت: رشد قیمت های نفت هنوز کافی نیست.

    **رویکرد وزارت انرژی روسیه به خبرهای خوش نفتی
    به گزارش رویترز، وزارت انرژی روسیه از 45 شرکت انرژی این کشور مانند لوک اویل، نواتک، روسنفت و غیره خواسته است تا اخبار، رویدادها و دستاوردهای مثبت انرژی را در قالب گزارش ارائه کنند و برای آن مهلت تعیین کرده است.
    یک منبع آگاه گفت: موضوع این گزارش «زندگی بهتر می شود» و «اوضاع چه بود و چه شد؟» است که شامل اخبار مثبت حوزه انرژی روسیه از جمله توسعه زیرساخت ها و رویدادهای خوشایند آن است.

    **واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر کاهش یافت
    به گزارش رویترز، صدور نفت ایران به کره جنوبی در ماه اکتبر 9.5 درصد کاهش ماهانه داشت که علت آن عملیات تعمیر و کاهش صادرات نفت و میعانات ذکر شد.
    کره جنوبی به عنوان یکی از بزرگ ترین مشتریان نفت ایران، در این مقطع یک میلیون و 650 هزار تن معادل 390 هزار و 675 بشکه در روز نفت از این کشور اسلامی وارد کرد. این میزان 83 درصد بالاتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

    **سطح ذخیره سازی نفت آمریکا افزایش یافت
    به گزارش رویترز، سطح ذخیره سازی نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش غیرمنتظره ای داشت به طوری که این میزان در هفته منتهی به 10 نوامبر (19 آبان)، با 6 میلیون و 500 هزار بشکه افزایش، به 461 میلیون و 800 هزار بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند سطح ذخایر نفت این کشور دو میلیون و 200 هزار بشکه کاهش یابد.
    واردات نفت آمریکا نیز در همین مقطع با 652 هزار بشکه در روز افزایش به هشت میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسید.

    **میزان پالایش نفت خام چین دسر ماه اکتبر به رقم رکورد نزدیک شد
    به گزارش رویترز، با افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در چین، میزان تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه های این کشور در ماه اکتبر (مهر - آبان) به بالاترین رقمی که تا کنون به دست آورده بود، نزدیک شد.
    به این ترتیب میزان تولید فرآورده های نفتی در این کشور با 7.4 درصد افزایش به 50 میلیون و 510 هزار تن، معادل 11 میلیون و 890 هزار بشکه در روز رسید. این میزان تنها اندکی کمتر از رکوردشکنی 12 میلیون بشکه در روز چین بود که در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) همین سال ثبت کرد.

    **بزرگ ترین پالاشگاه مکزیک پس از 3 ماه وقفه فعالیت خود را از سر گرفت
    به گزارش رویترز، بزرگ ترین پالایشگاه شرکت ملی نفت مکزیک «پیمکس»، با نام «سالینا کروز» پس از چند ماه تعطیلی به علت زلزله بزرگی در ماه سپتامبر روی داد، اکنون در حال بازگشت به فعالیت است.
    بخشی از فعالیت این پالایشگاه هفته پیش آغاز شد اما به طور کامل به شکل پیشین خود بازنگشته است.
    ظرفیت کامل تولید این تاسیسات 330 هزار بشکه در روز است.

    **تثبیت تولید نفت برزیل برای دومین ماه متوالی
    به گزارش رویترز، شرکت دولتی نفت برزیل، «پتروبراس»، اعلام کرد که تولید نفت این شرکت در ماه اکتبر در حد دو میلیون و 160 هزار بشکه در روز باقی ماند که نسبت به ماه پیش از آن تغییر چندانی نشان نداد.
    تولید گاز طبیعی این کشور نیز در مقطع یاد شده به 80 میلیون و 300 هزار مترمکعب در روز رسید که نسبت به ماه سپتامبر 1.5 درصد کمتر است.

    **تلاش پساتحریم سودان برای توسعه صنعت نفت و گاز خود
    به گزارش رویترز، «عبدالرحمان عثمان» وزیر نفت سودان گفت که کشورش در حال مذاکره با «لوک اویل» روسیه و دیگر غول های نفتی آمریکا و کانادا برای توسعه صنعت نفت خود پس از لغو تحریم هاست.
    به گفته عثمان، این شرکت ها علاقه مند به توسعه پروژه های نفت و گاز در منطقه خشکی و فراساحلی دریای سرخ این کشور هستند. آمریکا از اوایل ماه اکتبر تحریم ها علیه این کشور را لغو کرد.

    برچسب ها