عصر خودرو

رشد متعادل شاخص بورس، در آخرین روزکاری هفته:

سیمانی ها، سبزترین گروه بازار بودند

عصر بازار- در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد، فملی و کگل با رشد محدود حدود ۵۷ واحدی به ارتفاع ۸۸,۰۰۶ رسید که در این بین نمادهای شپنا و خساپا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

سیمانی ها، سبزترین گروه بازار بودند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،طی دو روز اخیر همرزمان با رسیدن شاخص گروه به محدوده حمایتی گروه سیمانی مورد توجه قرار گرفتند زلزله بیش از 7 ریشتری یکشنبه شب در مرز ایران و عراق احتمالا سبب افزایش تناژ فروش شرکت هایی که به لحاظ جغرافیایی در سمت غرب کشور قرار دارند ، می شود. چراکه علاوه بر مناطق آوار شده کشورمان ، ممکن است عراق هم نیاز به سیمان داشته باشد، به نظر حرکت آغاز شده در این گروه موقت باشد چراکه بعید به نظر می رسد گزارش های 9 ماهه خوبی در سیمانی ها داشته باشیم.
    از سوی دیگر، درگروه اکثرا منفی خودرویی و گروه متعادل تر حمل و نقل، معاملات مثبت نمادهای حپترو، خنصیر، خشرق، خموتور و حپارسا و معاملات منفی تر نمادهای خساپا، خکاوه، خزامیا، حفارس، خگستر، خفنر(صف فروش)، ورنا، خپارس، خاذین و خمحور نسبت به هم گروهی ها، نمایان تر بودند.
    به جز نمادهای کپرور، فولاد، کمنگنز، کگل، کنور، میدکو و فخوز که رشد جزئی داشتند، سایر نمادهای گروه های فلزی و معدنی متعادل و منفی به معاملاتشان پایان دادند.
    در گروه های متعادل و منفی شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، جهش قیمتی و رشد حدود 10 درصدی برخی نمادهای بازار پایه طرح های پتروشیمی همانند کازرو، فسا و شلرد در کنار معاملات مثبت نمادهای شکلر، ساینا، شپاس و پترول و معاملات منفی تر نمادهای شفارا (صف فروش)، وپترو، شلعاب و شکربن قابل توجه بودند.
    درگروه متعادل آی تی و انفورماتیک، نمادهای اوان و مفاخر معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها تجربه می کنند و نماد رکیش پس از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده انتخاب اعضای هیئت مدیره متعادل و مثبت مورد بازگشایی قرار گرفت.
    معاملات میهن در گروه متعادل و کم حجم بیمه ای با اقبال مناسب و معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها سپری شد، در آنسو و در گروه متعادل سرمایه گذاری نمادهای وبیمه، سرچشمه، وسبحان(صف خرید)، وخارزم، واتی، گوهران وسدبیر از همین نحوه معاملات برخوردار بودند و با دادوستدهای مثبتی داد و ستد شدند.
    امروز نماد غالبر در حالی با جهش قیمتی صف خرید شد که نمادهای غشان و غفارس نیز در آستانه صف خرید شدن بودند و نهایتا با رشد 4 درصدی  به معاملاتشان خاتمه دادند.
    در پایان گفتنی است، شاخص بورس تهران در سطوح مقاومتی محکمی قرار دارد و علیرغم تمام مشکلات، در صورت صعود پرحجم از سطوح مقاومتی مورد اشاره و یا ریزش چند روزه، همانند چراغی در تاریکی، می تواند رویکرد مناسب تر اهالی بازار سرمایه را  حداقل در کوتاه مدت نمایان تر سازد.

    برچسب ها