عصر خودرو

رییس مجمع صاحبان سهام خبر داد؛

اوره تولیدی پتروشیمی پردیس به بورس کالا می آید

عصر بازار- مجمع صاحبان سهام شرکت پتروشیمی پردیس در حالی امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد که رییس مجمع و نماینده سهامدار عمده این مجتمع پتروشیمی از عرضه اوره تولیدی این مجتمع در بورس کالا خبر داد.

اوره تولیدی پتروشیمی پردیس به بورس کالا می آید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، معاون امور شرکت ها و مجامع گروه گسترش نفت و گاز پارسیان گفت: قیمت اوره داخلی بعد از گذشت 3 سال هنوز 6125 ریال است، جلساتی در خصوص نحوه تغییر قیمت گذاری این محصول و ورود به بورس کالا برگزار شده و ما تاییدیه دیوان عدالت را برای عرضه در بورس گرفته ایم، جلساتی با بورس کالا نیز داشته ایم که امیدواریم امسال، آخرین سالی باشد که اوره خارج از بورس کالا به فروش می رود.

    توکلی ادامه داد: مذاکراتی در خصوص انتقال اختصاص یارانه به کشاورزان از پردیس به دولت شده، یعنی یارانه ای که ما به کشاورزان برای خرید اوره می دهیم را دولت به عهده بگیرد.چنانچه شرایط قیمت اوره جهانی طبق شرایط فعلی پیش رود احتمال تعدیل درآمدی در شرکت وجود دارد.

    وی گفت: کل تسهیلات شرکت 628 میلیارد تومان بوده که از این میان 91 میلیارد تومان تسهیلات ارزی است، این شرکت در نظر دارد تا تسهیلات ارزی شرکت را تسویه و تسهیلات ریالی جایگزین آن کند.

    آغاز تولید اوره با ظرفیت 80 درصدی

    طی این جلسه، مدیر عامل پتروشیمی پردیس در جمع صاحبان سهام این شرکت نیز اعلام کرد: شرکت در نظر داشت تا ابتدای سال 96 فاز 3 خود را راه اندازی کند، اما بنا به دلایلی نشد، این فاز با تاخیر 6 ماهه راه اندازی شد که منجر به جهش در بخش تولید خواهد شد.

    شهریاری گفت: افزایش قیمت اوره در بازارهای جهانی منجر خواهد شد تا درآمد شرکت با رشد رو به رو شود و شرکت برنامه دارد تا به بازارهای جدید صادراتی وارد شود.

    به گفته مدیر «شپدیس» ، فاز 3 واحد آمونیاک شرکت در 6 آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرد و تا کنون 23000 تن تولید داشته است، واحد اوره نیز از روز گذشته با ظرفیت حدود 80 درصدی شروع به کار کرد. همچنین واحد آمونیاک فاز 3 شرکت از سال آتی با ظرفیت بالای 94 درصد کار خواهد کرد. بنابراین مشکلی در شرکت وجود ندارد و نگرانی خاصی در مجموعه برای تولید نیست. پیش بینی جذب بازارهای جدید صادراتی در سال های آتی با توجه به افزایش تولید می شود.

    شهریاری در خصوص ورود شرکت به صنایع پایین دستی هم  گفت: شرکت در نظر دارد تا اقدام به تولید محصولات پایین دستی نماید، طرح مطالعاتی شرکت برای تولید محصولات پایین دستی درحال انجام است.مسلما شرکت نباید تنها به تولید اوره متکی باشد.

    مدیر عامل شپدیس گفت: پیش بینی تولید 700 هزار تن اوره از محل فاز 3 برای سال 96 می رود. در نظر داریم تا در صورت امکان، تولید بخار و آب فاز 1  همانند فاز 3، نیز در مجموعه پردیس صورت گیرد.

    در این جلسه سود تقسیمی هر سهم 465 ریال تصویب شد.

    برچسب ها