عصر خودرو

وزیر اقتصاد :

نظام بانکی با استانداردهای بین المللی هماهنگ شود

عصر بازار- وزیر اقتصاد اعلام کرد قوانین و مقررات بانک های کشور باید با استانداردهای بین المللی هماهنگ شود.

نظام بانکی با استانداردهای بین المللی هماهنگ شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه با حضور مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و تصویب صورت های مالی سال 95 به عنوان اولین بانک تجاری دولتی برگزار شد.

    بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد به ضرورت تمرکز بانک های کشور بر انجام وظایف بانکداری تأکید کرد و افزود: تسریع در اجرای ماده 16 قانون رفع موانع تولید، مبنی بر واگذاری اموال مازاد تمام بانک ها و موسسات اعتباری بنا به تأکید مسئولان ارشد نظام و دولت، مورد تأکید وزارت اقتصاد است.

    توسعه بانکداری الکترونیک

    همچنین کرباسیان ضمن تأکید بر لزوم توسعه بانکداری الکترونیک در نظام بانکی کشور، تصریح کرد: توسعه بانکداری الکترونیک به ویژه عملیاتی شدن سامانه بانکداری متمرکز «CORE BANKING» علاوه بر کمک به شفاف سازی عملیات بانکی، نظارت و کنترل داخلی شعب پراکنده بانک ها در سراسر کشور و مدیریت ریسک را آسان تر می کند.

    وی به لزوم کاهش قیمت تمام شده منابع در بانک ها اشاره کرد و اظهار داشت: باید سود پرداختی بابت سپرده ها با درآمدهای حاصل از آن در بانک ها متناسب باشد.

    کرباسیان ضمن تأکید بر لزوم مطابقت قوانین و مقررات بانک های کشور با استانداردهای بین المللی، تصریح کرد: با خروج بانک سپه از تحریم سازمان ملل و فعال شدن شعب خارجی، باید مطابقت فعالیت های این بانک با استانداردهای جهانی به صورت جدی دنبال شود.

    میزان تسهیلات دهی بانک ها

    وزیر اقتصاد گفت: درخصوص میزان تسهیلات دهی بانک ها به بخش های مختلف اقتصادی باید به صورت کلان تصمیم گیری شده و بانک های تخصصی بیشترین میزان منابع خود را به حوزه فعالیت آن بانک اختصاص دهند.

    وی به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: از بانک ها انتظار داریم با کمک تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی به ایجاد اشتغال در کشور کمک کنند.

    برچسب ها