عصر خودرو

سرپرست پالایشگاه اول پارس جنوبی:

فلرینگ فاز یک روزانه ۳۰۰ هزار متر مکعب کاهش یافته است

عصر بازار- عبدی از کاهش روزانه فلرینگ پالایشگاه اول پارس جنوبی به میزان ۳۰۰ هزار متر مکعب خبر داد.

فلرینگ فاز یک روزانه ۳۰۰ هزار متر مکعب کاهش یافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بهزاد عبدی، سرپرست پالایشگاه اول پارس جنوبی ،اظهار کرد:این پالایشگاه از ابتدای راه‌اندازی در سال 1382 تاکنون بیش از 103 میلیارد متر مکعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق کرده است.

    به گفته وی در این مدت ،فاز یک موفق به تولید 500 هزار تن گوگرد شده و بیش از 124 میلیون بشکه میعانات گازی نیز به مبادی صادراتی ارسال کرده است.

    عبدی همچنین با بیان اینکه در فاز یک انبار روباز گوگردی قرار دارد که در ابتدای راه‌اندازی جهت جمع‌آوری و صادرات گوکرد کل مجتمع احداث شده است، گفت: از ابتدای تأسیس SPGC تاکنون از این انبار بیش از 4 میلیون تن گوگرد صادر شده است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه  با توجه به طراحی فاز یک ،امکان تولید مستقیم اتان، بوتان و پروپان در این مجتمع وجود ندارد، گفت: این پالایشگاه از ابتدای راه‌اندازی 6 هزار و 400 میلیون متر مکعب گاز غنی به پتروشیمی پارس ارسال کرده که منجر به تولید 3 میلیون تن اتان، 2 میلیون تن پروپان و یک میلیون و 200 هزار تن بوتان شده است.

    عبدی در ادامه با اشاره  به آمادگی این پالایشگاه برای تولید پایدار در زمستان به علت  انجام تعمیرات اساسی موفق ،گفت: از ابتدای تأسیس با توجه به طراحی این مجتمع ،تعمیرات اساسی فاز یک همواره یک ماه طول می‌کشید، چرا که باید در این بازه تمام بسترهای MRU تعویض می‌شد، اما با تغییراتی که همکاران فاز یک پارس جنوبی ایجاد کردند، این کار در زمان کارکرد پالایشگاه انجام می‌شود و بدون توقف امکان تعویض کاتالایست‌ها فراهم شده است.

    به گفته وی؛ این تغییرات و برنامه‌ریزی مناسب باعث کاهش زمان تعمیرات از 30 روز به 10 روز شده است.

    سرپرست پالایشگاه اول گفت: هم اکنون در فاز یک  روزانه 27 میلیون متر مکعب گاز، 40 هزار بشکه میعانات گازی و 100 تن گوگرد تولید می‌ شود که با کاهش زمان تعمیرات، 20 روز به تولیدات پالایشگاه اضافه خواهد شد.

    وی در ادامه با اشاره به اهمیت معیارهای زیست محیطی در پالایشگاه اول گفت: برای اولین‌بار در پارس جنوبی یکی از فلرهای پالایشگاه اول خاموش شد که باعث کاهش چشمگیر میزان فلرینگ فاز یک شده است.

    به گفته عبدی؛ هم اکنون فلرینگ پالایشگاه اول از مقدار روزانه 380 هزار متر مکعب در شرایط طراحی به 80 هزار متر مکعب در روز رسیده است.

    سرپرست پالایشگاه اول پارس جنوبی در پایان گفت: تعمیرات اساسی امسال در کوتاه‌ترین زمان با 2 هزار و 415 مجوز کار و بدون هیچ حادثه‌ای انجام شده است.

    برچسب ها