عصر خودرو

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران خبر داد ؛

برقراری روابط کارگزاری بانکی ایران با آفریقای جنوبی

عصر بازار- مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از برقراری اولین رابطه کارگزاری با بانک‌های آفریقای جنوبی در آینده نزدیک توسط این بانک خبر داد.

برقراری روابط کارگزاری بانکی ایران با آفریقای جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، علی صالح آبادی ، با اشاره به مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با رییس جمهور آفریقای جنوبی، اظهارداشت: ایران هنوز با بانک های آفریقای جنوبی روابط کارگزاری ندارد، بر همین اساس در این مذاکرات قرار شد یکی از بانک های این کشور برای برقراری روابط کارگزاری با ایران به بانک توسعه صادرات معرفی شود.

    وی ادامه داد: به گفته مقامات آفریقای جنوبی بزودی این کشور بانکی را برای برقراری این روابط به بانک توسعه صادرات معرفی می کند. مدیر عامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: سفارت ایران در آفریقای جنوبی پیگیر تعیین بانک مربوطه برای برقراری روابط است.

    مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از برقراری روابط کارگزاری بانکی ایران با یکی از بانک های اوگاندایی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ضمانت نامه هایی که شرکت های خدمات فنی و مهندسی نیاز داشتند صادر شده است.

    صالح آبادی همچنین از انجام مذاکرات با دو بانک در این کشور برای برقراری روابط کارگزاری جدید خبر داد و اظهارداشت: امیدواریم بزودی روابط کارگزاری با این دو بانک نیز برقرار شود تا تعداد روابط کارگزاری با بانک های این کشور به سه مورد افزایش یابد.

    وی درباره وضعیت روابط بانکی  ایران با نیجر نیز گفت: این کشور دارای 12 بانک است که 11 بانک آن خصوصی و یک بانک دولتی است. با بانک دولتی این کشور که دارای وضعیت مناسب تری هم هست توافقاتی انجام شد تا سوئیفت بین بانک توسعه صادرات و این بانک برقرار شود.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: همچنین می توانیم از بانک های واسط در اروپا برای تسویه وجوه استفاده کنیم که در این زمینه با بانک های کشورهای آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر مذاکره و روش کار را نهایی کردیم که چگونه از طریق بانک های اروپایی تسویه معاملات را با آفریقا انجام دهیم.

    وی در پایام گفت: گسترش حجم تجارت ایران با کشورهای آفریقایی که هم اکنون حجم آن پایین است، نیازمند افزایش روابط کارگزاری و بانکی  است.

    برچسب ها