عصر خودرو

واردات نفت کره جنوبی از ایران کاهش یافت

عصر بازار- واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر نسبت به ماه پیش از آن ۹.۵ درصد کاهش یافت و به ۳۹۰ هزار و ۶۷۵ بشکه در روز رسید.

واردات نفت کره جنوبی از ایران کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از موج به نقل از رویترز، در حالی که ایران به دلیل کاهش تولید، صادرات نفت خام و میعانات خود به بازار آسیا را کاهش داده است، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر نسبت به ماه پیش از آن 9.5 درصد کاهش یافته است.

    آمارهای گمرکی که امروز منتشر شده نشان می دهد، کره جنوبی، یکی از مشتریان مهم آسیایی ایران، در ماه اکتبر 1.65 میلیون تن، معادل روزانه 390 هزار و 675 بشکه نفت از ایران خریداری کرده است. این رقم 9.5 درصد نسبت به 1.83 میلیون تن ماه سپتامبر کاهش نشان می دهد، اما همچنان حدود 83 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

    ایران اصلی ترین تامین کننده میعانات مورد نیاز کره جنوبی است، اما در آمارهای منتشر شده از سوی گمرک کره جنوبی مشخص نیست که چه میزان از این 1.65 میلیون تن مربوط به میعانات بوده است.

    کاهش صادرات نفت ایران به کره جنوبی در حالی رخ می دهد که تهران بعد از لغو تحریم ها در تلاش است تولید نفت خود را افزایش دهد و سهم از دست رفته خود از بازار نفت را پس بگیرد.

    تولید و صادرات میعانات ایران کاهش یافته است

    اما به گفته سعید خوشرو، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، به دلیل بروز «یک مشکل فنی» در میدان گازی پارس جنوبی که برطرف ساختن آن یک تا دو ماه طول می کشد، تولید و صادرات میعانات ایران کاهش یافته است.

    بر اساس آمارهای گمرکی، در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر امسال، صادرات نفت ایران به کره جنوبی با جهشی 46.5 درصدی به حدود 15.7 میلیون تن، معادل 378 هزار و 447 بشکه در روز رسیده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 10.72 میلیون تن بوده است.

    کره جنوبی به عنوان پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان در ماه اکتبر مجموعا 12.44 میلیون تن، معادل 2.94 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده که 7.4 درصد نسبت به 11.59 میلیون تن مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.

    برچسب ها