عصر خودرو

بانک سوئیس اعلام کرد :

ثروت یک درصد جمعیت جهان بیش از نصف دنیا است

عصر بازار- بانک سوئیس در تازه ترین گزارش خود درباره توزیع دارایی در جهان اعلام کرد، ثروت یک درصد از متمکن ترین افراد جهان بیشتر از مجموع دارایی نیمی از خانوارهای جهان است.

ثروت یک درصد جمعیت جهان بیش از نصف دنیا است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا  ، کردیت بانک سوئیس، در تازه ترین گزارش خود در مورد میزان توزیع ثروت در جهان اعلام کرد، مجموع دارایی بیش از نیمی از افراد جهان کمتر از یک درصد دارایی ثروتمندترین افراد جهان است و فاصله میزان دارایی میان افراد بسیار ثروتمند جهان و فقیر از سال 2008 میلادی به بعد یعنی همزمان با شروع وقوع بحران مالی جهان بطرز معناداری افزایش پیدا کرده است.

    در همین حال یک درصد از دارایی متمکن ترین افراد جهان در سال 2008 میلادی معادل 42.5 درصد از ثروت جهانی گزارش شده است.

    همچنین از سال 2008میلادی میزان دارایی متمکن ترین افراد جهان روند صعودی به خود گرفته؛ در حالیکه دارایی افراد فقیر در جهان روز به روز سیر نزولی به داشته است.

    بر اساس تازه ترین برآورد انجام گرفته از سوی این بانک سوئیسی، درحال دارایی یک درصد از افراد بسیار ثروتمند جهان در مجموع معادل دارایی 50.1 درصد از ثروت کل خانوارهای جهان را در اختیار دارند.

    کردیت بانک سوئیس اعلام کرد از بعداز دوره بحران مالی جهان، نابرابری در توزیع ثروت در سطح جهان به طرز فاحشی افزایش پیدا کرده است. در این گزارش آمده، 10 درصد از دارایی ثروتمندترین افراد جهان معادل 88 درصد از دارایی جهانی است.

    در سال گذشته میلادی 2.3 میلیون نفر به جمع میلیونرهای جهان اضافه شدند و در حال حاضر جمعیت میلیونرهای جهان (بر پایه دلار) به 36 میلیون نفر رسیده است؛ این در حالی است که جمعیت میلیونرهای جهان در سال 2008 میلادی با کاهش روبرو ؛ اما بعداز آن از رشد قابل توجهی برخوردار شد.

    3.5 میلیارد نفر در جهان بعنوان فقیرترین افراد دنیا شناخته می شوند و 70 درصد از جمعیت سن کار را به خود اختصاص داده اند که هر کدام از آنها کمتر از 10 هزار دلار در سال درآمد دارند و مجموع دارایی آنها معادل 2.7 درصد از ثروت جهانی است.

    بر پایه این گزارش، مجموع ثروت جهانی در حال حاضر 280 تریلیون دلار است و انتظار می رود این رقم طی 5 سال آینده به بیش از 340 تریلیون دلار افزایش پیدا کند و می توان گفت که بطور متوسط هر شخص بزرگسال، دارایی به اندازه 56 هزار و 540 دلار دارد و اگر فردی دارایی به اندازه 76 هزار و 754 دلار داشته باشد، جزیی از آن 10 درصدی است که دارای بیشترین ثروت جهان هستند و با داشتن 770 هزار و 368 دلار در زمره آن یک درصد از متمکن ترین افراد جهان قرار می گیرد.

    برچسب ها