عصر خودرو

زرشوران با افزایش ۳۰ تنی ذخیره طلا در رده معادن جهانی قرار گرفت

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۳۰ تنی ذخیره طلای زرشوران خبر داد و گفت: میزان تولید این معدن در یک ماه گذشته از مرز یکصد کیلوگرم گذشت.

زرشوران با افزایش ۳۰ تنی ذخیره طلا در رده معادن جهانی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «مهدی کرباسیان» در جلسه بررسی عملکرد معدن طلای زرشوران افزود: کارخانه زرشوران در دوران تحریم و بدون بهره مندی از فناوری های خارجی آغاز به کار کرد و خوشبختانه با توجه به آمارهای اعلام شده بویژه در زمینه تولید طلا، پیشرفت هایی را در این مجموعه شاهدیم.
    وی تاکید کرد افزایش ذخیره طلای زرشوران، این مجموعه را در رده معادن با کلاس جهانی قرار داد.
    کرباسیان یادآوری کرد: پارسال انباشتگی مواد پشت کارخانه تا فرصت استخراج، جوابگوی یک ماه بود اما اکنون این بازه زمانی تا 11 ماه افزایش یافته است.

    اجرای مرحله دوم فرآوری طلا
    رییس هیات عامل ایمیدرو اجرای مرحله دوم فرآوری طلا در این محدوده معدنی را سبب افزایش اشتغال دانست و گفت: میزان اشتغالزایی در صنایع پایین دستی بسیار بالاتر از اشتغال مستقیم است.
    وی از بهسازی جاده دندی - زنجان با همکاری ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی خبر داد و افزود: پیشنهاد می شود مجموعه طلای زرشوران با کمک مسوولان محلی، در ایفای نقش مسوولیت اجتماعی در شهرستان تکاب ورود کند و در این زمینه ایمیدرو آمادگی دارد تا مساعدت های لازم را انجام دهد.

     26 میلیون تن کانسنگ زرشوران
    در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران گفت: عملیات معدنکاری در زرشوران از سال 1393 آغاز شد.
    «روانبخش امیری» اعلام کرد 2 ماه از آغاز فعالیت پیمانکار جدید می گذرد و روند تولید ماده معدنی از مهرماه شروع شده است.
    به گفته وی، میزان ذخیره زمین شناسی حدود 26 میلیون تن کانسنگ در رده یک، برآورد شده است.
    امیری گفت: برنامه امسال تولید یک هزار کیلوگرم شمش طلا تعیین و تاکنون 40 درصد از برنامه های امسال ما محقق شده است.
    وی یادآوری کرد تناژ مصرفی کارخانه 107 تن کانسنگ طلا و ظرفیت تولید سالیانه طراحی 2 هزار کیلوگرم است.
     معدن طلای زرشوران در شهرستان تکاب از توابع استان آذربایجان غربی واقع شده است.
    معدن با ذخیره 110 تن طلای خالص، بالاترین ظرفیت تولید شمش طلا در کشور را دارد و کارخانه طلای زرشوران در آبان ماه سال 1393 افتتاح شد.
    ارتقای سطح برنامه تولید از 600 کیلوگرم در سال 1395 به یک هزار کیلوگرم در سال 1396 پیش بینی می شود.
    مجتمع طلای زرشوران با عنوان شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران، وابسته به سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.
    بیست و دوم اردیبهشت ماه امسال رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: دولت یازدهم موفق شد در بخش اکتشاف نزدیک به 2.5 برابر تاریخ معدن ایران اقدام کند، به گونه‌ای که در 80 سال گذشته کل اکتشاف معدنی حدود 100 هزار کیلومتر مربع بود اما از سال 1393 تا امروز بیش از 250 هزار کیلومتر مربع اکتشاف شد.
    «مهدی کرباسیان» افزود: حاصل این اکتشاف ها، افزایش ذخایر مواد معدنی است؛ به طوری که در بخش طلا در زرشوران، 80 تن ذخیره قطعی به 110 تن رسید. در سیستان و بلوچستان و فلات مرکزی نیز 30 تا 40 تن طلا اکتشاف شد و در عناصر نادر خاکی نیز ظرفیت از 300 هزار تن به یک میلیون و 200 هزار تن افزایش یافت.

    برچسب ها