عصر خودرو

عضو هیات تجاری اتحادیه اروپا:

تحریم‌ها منجربه رشد ایران شد

عصر بازار- عضو هیات تجاری اتحادیه اروپا با بیان اینکه تحریم‌ها منجر به رشد ایران شده، گفت: برخی استانداردها در ایران، بالاتر از اتحادیه اروپا است؛ پس باید به دنبال کشف محصولات جدید صادراتی ایران باشیم.

تحریم‌ها منجربه رشد ایران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، پیرو حضور هیات 70 نفره و بلند پایه اتحادیه اروپا  و  فعالان اقتصادی همراه در ایران، این هیات از برخی از بخش‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی آن در کشورمان بازدید کردند و حتی تفاهم نامه های اقدام مشترکی در بخش هایی مانند صنایع لبنی به امضا رسانندند.

    هیات تجاری اتحادیه اروپا در برنامه سفر خود از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده روغن‌های خوراکی در ایران بازدید نمود. پس از این بازدید برینتون، عضو هیات تجاری اتحادیه اروپا تصریح کرد: آنچه امروز دیدم نشانگر آن است که بعضی از ظرفیت های ایران از استانداردهای اروپا نیز بالاتر است پس برای بحث صادرات باید به دنبال کشف ویژگی های محصولات ایرانی باشیم و این نکته مثبتی است.

    وی افزود: تحریم‌هایی که به ایران تحمیل گشته یادآور شرایط اقتصادی دهه 70 اروپا است که نتیجه آن منجر به رشد و توسعه اروپا شد،

    همچنین برینتون، حمایت اروپا  از برقراری ارتباط دوجانبه با ایران را مهم ترین هدف حضور این هیات در ایران دانست. بیرالوند، عضو انجمن صنایع روغن نباتی گفت: مارگارین توانسته ضمن افزایش اشتغال در کشور و افزایش سهم بازار داخلی با تولید محصول با کیفیت و متنوع، به جایگاه مناسب در کشور و همچنین جایگاه برتر صادراتی برسد؛ با حمایت بیشتر دولت و ایجاد تسهیلات بانکی،‌ مالی و گمرکی و همچنین ارائه مشوق های تولید و صادرات، بتوانیم در این مسیر گام های بلندتری برداریم. در حال حاضر به کشورهای همسایه، منطقه خلیج فارس و روسیه و برخی کشورهای دیگر صادرات داریم؛  اما به دنبال تجارت خصوصا در روغن های تخصصی و دانش بنیان با اتحادیه اروپا هم هستیم.

    بیرالوند ضمن اشاره به هدف از همکاری با هیات تجاری اتحادیه اروپا حاضر در ایران بیان کرد: یکی از موضوعات مورد نظر برای همکاری با این هیات تجاری مشارکت های تحقیقاتی است؛ چرا که تبادل دانش و توسعه همکاری های تحقیقاتی با کشورهای اروپایی در زمینه صنعت غذا می تواند فرصت های مناسب در جهت افزایش کیفیت،‌تنوع و ایمنی غذایی در آینده برای دو طرف ایجاد نماید.

    وی ادامه داد: اروپایی ها می‌توانند در بحث انتقال تکنولوژی به ما کمک کنند؛ چرا که کارخانه ما با توجه به پیشرفت در بحث روغن های فرموله شده و تخصصی می‌تواند قدم های بلندتری برای صادرات به اروپا بردارد

    برچسب ها