عصر خودرو

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد؛

هم اکنون بهترین زمان برای صنعت فولاد داخلی و جهانی است

عصر بازار- با مقایسه روند کنونی صنعت فولاد با سالهای گذشته، می توان این گونه نتیجه گرفت که در حال حاضر صنعت فولاد در حال سپری کردن موقعیت بسیار مناسبی است.

هم اکنون بهترین زمان برای صنعت فولاد داخلی و جهانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا, بهادر احرامیان عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص روند فولاد جهانی اظهار کرد: در حال حاضر روند فولاد در مقطع زمانی بسیار مناسبی قرار دارد و کاهش ظرفیت ها در چین و برنامه این کشور برای توسعه اقتصادی اثر مناسبی را بر بازار این کالا داشته است.

    وی در این خصوص ادامه داد: طبق قاعده کلی صنعت فولاد، هر چقدر ظرفیت ها در این صنعت اضافه یا کمتر شود، با یک ضریب بالاتر و عدد تصاعدی، اثر آن را در قیمت مشاهده می کنیم.

    احرامیان ادامه داد: وقتی ظرفیت ها افزوده شود و مازاد ظرفیت وجود داشته باشد تأثیر تصاعدی منفی آن بر روی قیمت ها قابل لمس خواهد بود. در سوی دیگر، وقتی ظرفیت های تولید کاهش پیدا کند اثر تصاعدی آن بر افزایش قیمت ها قابل مشاهده است. 

    وی خاطرنشان کرد: هم اکنون، در همین برهه زمانی هستیم و علاوه بر کاهش ظرفیت ها، افزایش تقاضای مقطعی در دنیا نیز، باعث شده سطح قیمت ها بالا برود و به همین دلیل می توان گفت، تولیدکنندگان جهانی در دوره های خوبی به سر می برند .

    عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه اشاره کرد: باید به یک سری از مسائل مثل کمبود برخی ملزومات و افزایش قیمت برخی نهادهای تولید توجه داشت. این گونه مسائل موجب فشار برای افزایش قیمت می شوند که می توان در این مورد به قیمت منیزیت اشاره داشت که در تولید خاک نسوز استفاده می شود.

    این کارشناس صنعت فولاد ادامه داد: تمام این پارامترها باعث افزایش روند قیمتی می شوند که پیش بینی می شود تا دو یا سه فصل دیگر هم ادامه داشته باشند.

    وی در خصوص تأثیر قیمت فولاد در بازار ایران اظهار کرد: بازار ایران هم به بازارهای جهانی متصل است. چند سالی است که کشور ما به صورت نسبتاً قوی وارد عرصه فولاد شده است و اگر قیمت های داخلی ما پایین از قیمت های جهانی باشد محصولات فولادی برای ایجاد تعادل در بازار داخل، صادر خواهند شد و پس از تعدیل ، روند عادی به بازار باز می شود.

    برچسب ها