عصر خودرو

چرا سکه گران شد؟

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران تصریح کرد که افزایش قیمت سکه تحت تاثیر افزایش نرخ ارز اتفاق افتاده است.

چرا سکه گران شد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, طی روزهای اخیر قیمت‌ها در بازار سکه و ارز نه تنها صعودی شده بلکه میزان افزایش قیمت‌ها چشمگیر است؛ به گونه‌ای که سکه تمام روز گذشته 20 هزار تومان و امروز 15 هزار تومان افزایش قیمت داشته و به یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده است که در این باره محمد کشتی آرای اظهار کرد: وضعیت بازار در چند روز اخیر با توجه به افزایش قیمت ارز ناخوداگاه با التهاب همراه شده و سبب افزایش قیمت سکه شده است.

    وی با بیان اینکه این افزایش قیمت در حالی رخ داده که قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشته است، ادامه داد: قیمت سکه امروز تا یک میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافته است که این ناشی از افزایش قیمت ارز و التهاباتی است که این روزها ایجاد شده است. در واقع هیچ اتفاق دیگری در بازار نیفتاده است.

    رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران اظهار کرد:‌ با توجه به افزایش چند روز گذشته قیمت سکه که قیمت آن از یک میلیون و 318 هزار تومان در هفته گذشته با حدود 80 هزار تومان افزایش، در بازار امروز به یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده، خرید و فروش‌ها با حاشیه ریسک بالا انجام می‌شود.

    به گفته کشتی آرای، تعدادی از واحدها با تفاوت قیمت بیشتری سکه را می‌فروشند چون این تصور برایشان به وجود آمده است که اگر بخواهند خرید کنند دچار زیان می‌شوند. به نظر می‌رسد با التهاباتی که ایجاد شده قیمت‌ها واقعی نیست.

    برچسب ها