عصر خودرو

امضای تفاهم نامه انجمن‌های صنایع لبنی ایران و اتحادیه اروپا

عصر بازار- در پی برگزاری همایش و دیدار فی مابین هیات بلندپایه کشاورزی کمیسیون اتحادیه اروپا و گروهی از تجار فعال در صنایع غذایی و کشاورزی این کشورها، سند همکاری مشترکی در زمینه انتقال تجربیات و دانش صنایع لبنی مابین انجمن صنایع لبنی ایران و انجمن صنایع لبنی اتحادیه اروپا به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه انجمن‌های صنایع لبنی ایران و اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در این ارتباط گفت: این سند همکاری با محوریت موضوعاتی چون تبادلات علمی و تجربی در زمینه ارتقای کیفی شیر خام در کشور و مطابقت استانداردهای محصولات لبنی ایران با استاندارد اتحادیه اروپا (CE) به نحوی که محصولات لبنی ایران قابلیت صدور به کشورهای این اتحادیه و به تمام کشورهای دنیا باشد.

    وی با اشاره به افزایش 300 تا 350 کیلوگرمی مصرف لبنیات خانوارهای اتحادیه اروپا به طور سالانه گفت: یکی دیگر از محورهای این تفاهم‌نامه را انتقال تجربیات اتحادیه اروپا در زمینه افزایش مصرف سرانه سالانه خانوار ایرانی است. تبادل تجربیات و دانش علمی در ارتباط با زنجیره تامین شیر و تبادل دانشجو و متخصص در حوزه صنایع لبنی نیز از دیگر محورهای این تفاهم نامه بوده است.

    بنابراین گزارش روز گذشته هیات بلندپایه اتحادیه اروپا به تقاضای تعدادی از شرکت‌های فعال در زمینه صنایع لبنی این هیات و با همراهی کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، از یکی از کارخانجات تولیدی فرآورده‌های لبنی استان تهران بازدید کردند.

    به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی ایران، سطح دانش و تکنولوژی روز دنیا در تولید فرآورده‌های لبنی در ایران، هیات اتحادیه اروپا را به تمجید از فرمولاسیون محصولات و تجربه مهندسین و کارگران ایران در زمینه تولید محصولات لبنی واداشته است و این دیدار توانسته سیمای بسیار خوبی از صنعت لبنیات کشورمان برای شرکت‌های فعال در صنایع لبنی اروپایی ترسیم کند.

    برچسب ها