عصر خودرو

مدیر شرکت هواپیماسازی ای تی آر خبر داد

تحویل ۸ هواپیمای ای تی آر جدید به ایران تا ۲ ماه آینده

عصر بازار- مدیر شرکت هواپیماسازی ای تی آر گفت، این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی ۸ فروند هواپیمای دیگر به ایران تحویل دهد.

تحویل ۸ هواپیمای ای تی آر جدید به ایران تا ۲ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، شرکت هواپیماسازی ای تی آر اعلام کرد، سفارشات جدید ثبت شده توسط این شرکت ممکن است به میزان 50 درصد از هواپیماهای تحویلی این شرکت در سال 2017 فراتر برود و نسبت ثبت سفارش به تحویل هواپیما توسط این شرکت را از کمتر از نیم در سال 2016 به 1.5 در سال جاری افزایش دهد.

    کریستین شرر، مدیر شرکت ای تی آر گفت، این شرکت که به صورت مشترک متعلق به شرکته ای ایرباس و گروه لئوناردوی ایتالیاست انتظار داردبتواند در سال 2017 و پس از آن تعداد تحویل هواپیما به مشتریان را در طی 80 فروند ثابت نگه دارد.

    شرکت ای تی آر که در حال رقابت با شرکت کانادایی بمباردیر است امسال در میزان سفارشات ثبت شده عملکرد بهتری داشته است. سال گذشته ای تی آر تنها 36 سفارش برای ساخت هواپیما گرفته بود که پایین ترین رقم در طی 7 سال گذشته بود.

    شرر در حاشیه نمایشگاه هوایی دوبی به خبرنگاران گفت، شرکت قصد دارد سطح تولید خود را در حد 80 فروند در سال نگه دارد تا به توازن بازار کمک کند.

    وی همچنین گفت، ای تی آر بعد از تحویل 6 فروند هواپیما به ایران از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون که در چهارچوب مجوزهای صادر شده از سوی دولت آمریکا صورت گرفته، قصد دارد تا پایان سال 8 فروند هواپیمای دیگر به این کشور تحویل دهد.

    بر اساس قوانین دولت آمریکا هواپیماهایی که بیش از 10 درصد تجهیزات به کار رتفه در آنها ساخت شرکت های آمریکایی باشد، برای صادرات به ایران باید مجوز وزارت خزانه داری آمریکا را کسب کند.

    برچسب ها