عصر خودرو

کرباسیان مطرح کرد؛

ثبت رکورد استخراج ۱۰۵ هزار تنی در معدن انگوران

عصر بازار- رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با تاکید بر سیاست برون سپاری دولت در بخش معدن از رکورد استخراج ۱۰۵ هزار تن ماده معدنی در سال ۹۶ خبر داد.

ثبت رکورد استخراج ۱۰۵ هزار تنی در معدن انگوران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در جلسه هم اندیشی و بررسی عملکرد مجتمع سرب و روی انگوران که با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، مسئولان و مشاوران این مجموعه برگزار شد، «مهدی کرباسیان» اعلام کرد: نزدیک به350 تا 450 هزار تن فرآوری روی به پشتوانه معدن انگوران داریم و این محدوده با ظرفیت، پیشرفت های قابل توجهی را در حوزه های مختلف داشته است.
    رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر ارائه گزارش در زمینه استخراج سنگ تراورتن توسط پیمانکار، افزود: سیاست دولت در حوزه معدن برون سپاری و واگذاری معادن به بخش خصوصی دارای اهلیت است.

     استفاده از مشاور بین المللی
    وی در ادامه با تاکید بر استفاده از توان مشاوران خبره بین المللی برای پیشبرد اهداف معدنی، تاکید کرد که مشاوران باید با بهرمندی از تجارب علمی و فناوری های جدید زمینه نیل به رعایت استانداردهای بین المللی را رقم بزنند.

     برنامه های اکتشافی انگوران
    در ادامه، «وجیه الله جعفری» مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز با بیان اینکه موضوع ریزش به صورت پایش مستمر رصد می شود، عنوان کرد: تسریع در برنامه اکتشافی معادن اطراف محدوده انگوران و اقدامات لازم برای دنبال کردن برنامه شناسایی مواد معدنی جزو برنامه های ما خواهد بود.
    همچنین، «منصور شبانی» مدیرعامل مجتمع سرب و روی انگوران گفت: در این مجتمع 904 نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند.
    وی در تشریح فعالیت های اکتشافی در معادن انگوران، اعلام کرد: استخراج 105 هزار تن ماده معدنی در یک ماه از سال 96 یک رکورد محسوب می شود.

     پنج میلیون تن ذخیره روباز
    شبانی افزود: طبق قرارداد پنج میلیون و 800 هزار مترمربع باطله برداری داشته ایم و یک میلیون تن باطله بیشتر از برنامه سال به قرارداد اضافه کردیم، همچنین پنج میلیون تن ذخیره ماده معدنی در بخش روباز تا پایان مهرماه امسال داشته ایم.
    وی با اعلام اینکه در این مجتمع تا 50 متر ماده معدنی استخراج شده است، عنوان کرد: به حدود 21 هزارتن ماده معدنی در هنگام آماده سازی رسیده ایم و همچنین 10 هزارتن ماده معدنی فروش رفته است.
    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران ادامه داد: در بخش محدوده کاری بخش تراورتن، معدن سنگ تراورتن انگوران با ذخیره زمین شناسی در حدود 32 میلیون تن در محدوده پروانه بهره برداری معدن سرب و روی انگوران واقع شده است و 14 میلیون تن رقم پروانه بهره برداری ما است.
    وی گفت: طبق آمارها 32 میلیون تن ذخیره زمین شناسی و 14 میلیون تن ذخیره قطعی در این محدوده شناسایی شده است.
    پیشتر «محمدرضا بهرامن» رییس خانه معدن ایران خاطرنشان کرده بود: معدن سرب و روی انگوران (زنجان ) در چند سال گذشته با کاهش شدید ذخیره و عیار روبرو شده و اکنون تنها تامین کننده بزرگ مواد اولیه واحدهای ذیربط است.

    برچسب ها