عصر خودرو

برآورد اوپک از کاهش عرضه نفت به بازار جهانی در سال ۲۰۱۸

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله دیدگاه اوپک در باره بازار نفت در سال ۲۰۱۸، تصمیم عراق برای تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت در کرکوک، دیدگاه دبیرکل اوپک در باره توازن در بازار نفت، ابراز امیدواری وزیر انرژی امارات به آینده بازار نفت و پیش بینی دوازدهمین رشد متوالی تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر بوده است.

برآورد اوپک از کاهش عرضه نفت به بازار جهانی در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برآورد خود از تقاضای جهانی نفت این سازمان در سال آینده میلادی را افزایش داد و اعلام کرد؛ توافق کاهش تولید که متأثر از کاهش سطح جهانی ذخایر نفت است، در سال 2018 میلادی بازار جهانی را با کمبود عرضه بیشتری روبرو می کند.
    این سازمان اعلام کرد که تقاضای جهانی برای نفت اوپک در سال آینده میلادی به 33 میلیون و 420 هزار بشکه در روز می رسد که این میزان 360 هزار بشکه در روز از برآورد پیشین بالاتر است.

    ** اوپک تصمیم گیری درباره تمدید توافق اوپک را به تعویق نمی اندازد
    دو وزیر نفت عضو اوپک اعلام کردند که تولیدکنندگان عضو و غیرعضو این سازمان در نشست 30 نوامبر درباره تمدید توافق کاهش تولید تصمیم خواهند گرفت.
    «سهیل المزروعی» وزیر نفت امارات گفت: دلیلی برای موکول کردن تصمیم گیری درباره تمدید این برنامه به نشست آینده وجود ندارد زیرا نشست دیگری نخواهیم داشت؛ مگر اینکه شرایط فوق العاده اعلام شود.
    «محمدبن حامد الرمحی» وزیر نفت عمان نیز با اطمینان از توافق تمدید این برنامه در نشست اوپک، گفت: این برنامه تا پایان 2018 میلادی تمدید می شود.

    ** عراق تولید روزانه نفت کرکوک را به یک میلیون بشکه می رساند
    «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق گفت که کشورش قصد دارد تولید نفت از میدان های کرکوک را به یک میلیون بشکه در روز برساند و دستور داده است که فعالیت میدان های نفتی تسریع شود.
    صادارت از میدان های نفتی کرکوک از یک ماه پیش که کنترل این منطقه به دست بغداد افتاد، کاهش یافته است.

    ** دبیرکل اوپک: بازار نفت با سرعت بالایی متوازن می شود
    با توجه به کاهش سطح ذخایر جهانی نفت و رشد تقاضا، «محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بازار نفت را بسرعت در حال بازگشت به توازن خواند.
    وی اطمینان داد که «صنعت نفت» و «اقتصاد جهانی» از توافق اوپک برای کاهش تولید نفت منتفع شده اند.

    ** ابراز امیدواری وزیر انرژی امارات نسبت به آینده بازار نفت
    «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات گفت که وی به بازار نفت در سال آینده خوشبین است و بهبود شرایط ادامه خواهند یافت.
    المزروعی ادامه داد: کاهش تولید جهانی نفت تاکنون کمک کرده است تا 180 میلیون بشکه از مازاد عرضه نسبت به سال پیش کم شود و هر تصمیمی که در نشست سازمان اوپک اتخاذ شود، امارات به آن متعهد است.

    ** تولید نفت اوپک در ماه اکتبر بیش از 150 هزار بشکه کاهش یافت
    سازمان اوپک، تولید نفت این سازمان را در ماه اکتبر (مهر- آبان) 32 میلیون و 589 هزار بشکه در روز اعلام کرد که نسبت به ماه پیش از آن 150 هزار و 900 بشکه کاهش داشت.
    بر اساس پیش بینی این سازمان، تقاضای جهانی نفت در سال های 2017 و 2018 میلادی به ترتیب با 1.6 و 1.56 درصد رشد، به 96میلیون و 940 هزار، و 98 میلیون و 450 هزار بشکه در روز می رسد که چین مهمترین عامل این افزایش تقاضاست.

    ** تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر دوازدهمین ماه متوالی رشد را ثبت می کند
    اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند که با توجه به رکوردشکنی های اخیر قیمت نفت، تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر دوازدهمین ماه متوالی رشد را ثبت کند.
    طبق آمار این اداره، مجموع تولید روزانه نفت شیل آمریکا در این مقطع، با بیش از 80 هزار بشکه در روز افزایش، به 6 میلیون و 170 هزار بشکه خواهد رسید.

    ** نفت در برابر خودروهای برقی مقاومت می کند
    آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که تقاضای نفت جهان در دو دهه آینده تنها افت اندکی معادل 2.5 میلیون بشکه نفت در روز (2 درصد)، به علت گسترش وسیع خودروهای برقی خواهد داشت، زیرا مصرف مواد پتروشیمی و سوخت های مورد استفاده در حمل و نقل هنوز در حال رشد است.
    این آژانس پیش بینی کرد که قیمت نفت تا اواسط 2020 میلادی به 83 دلار برای هر بشکه برسد، اما بازار باید توازنی برقرار کند که قیمت این کالا بین 50 تا 70 دلار باشد.

    برچسب ها