عصر خودرو

سرپرست توسعه آزادگان جنوبی خبر داد؛

تولید ۱۰۰ هزار بشکه نفت در میدان آزادگان جنوبی تا پایان آبان ماه

عصر بازار- براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان آبان ماه تولید از میدان آزادگان جنوبی به بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

تولید ۱۰۰ هزار بشکه نفت در میدان آزادگان جنوبی تا پایان آبان ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس, در ادامه روند افزایش ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی توسط پیمانکاران داخلی، تولید این میدان تا پایان آبان ماه امسال از مرز 100 هزار بشکه در روز عبور می‎کند.

    در همین رابطه تورج دهقانی سرپرست طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید نفت در این میدان با در مدار قرار گرفتن 13 حلقه چاه تا پایان آبان ماه امسال، می‌گوید: تولید فعلی میدان بیش از 80 هزار بشکه در روز است که این رقم در روزهای آینده به بیش از 100 هزار بشکه افزایش می‎یابد.

    به گفته این مقام مسئول از ابتدای سال جاری تاکنون با به مدار آمدن بیش از 30 حلقه چاه، حدود 50 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت میدان آزادگان جنوبی اضافه شده است.

    یکی از مشکلاتی که هم اکنون در غرب کارون وجود دارد افت تولید در چاه‌های قدیمی است که به همین منظور و جبران بخشی از افت تولید برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات چاه‌ها صورت گرفته است که به گفته سرپرست طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی مطالعاتی نیز در باره به‌کارگیری پمپ‎های درون‎چاهی به منظور نگهداشت تولید صورت گرفته است.

    وی ادامه داد: نگهداشت تولید و افزایش ضریب بازیافت به ویژه در میدان عظیمی مثل آزادگان بسیار ضرورت دارد، که در مدل جدید قراردادهای نفتی دیده شده و با تعیین تکلیف توسعه میدان در قالب این مدل قراردادی شاهد برداشت بیشتری از میدان خواهیم بود.

    دهقانی با بیان این‎که مشترک بودن غالب میادین غرب کارون و واقع شدن بزرگترین میدان مشترک نفتی کشور در این منطقه، بر حساسیت‎ فعالیت‎های توسعه‎ای در غرب کارون و به ویژه آزادگان افزوده است، تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر چهار هزار نفر در طرح توسعه آزادگان جنوبی مشغول به فعالیت هستند که در این میان، سهم کارکنان بومی استان حدود 70 درصد است.

    برچسب ها