عصر خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت:

تجارت ایران و آفریقای جنوبی به ۵۰ میلیون دلار رسید

عصر بازار: رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تجارت ایران با آفریقای جنوبی در یکسال گذشته سقوط داشته است گفت: تجارت ایران با آفریقای جنوبی به کمتر از ۵۰ میلیون دلار رسیده است.

تجارت ایران و آفریقای جنوبی به ۵۰ میلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ولی‌الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست همکاری‌های اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی که در آن معاون اول رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی نیز حضور داشت با بیان اینکه تجارت ایران و آفریقای جنوبی در سال‌های اخیر کاهش یافته است اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت درصدد برقراری و توسعه روابط تجاری بین دو کشور است.

    وی افزود: میزان تجارت ایران با جهان در سال 93 بالغ بر 150 میلیارد دلار بوده که سهم آفریقای جنوبی از این رقم 50 میلیون دلار بوده است.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در شرایط فعلی و از فرصت به وجود آمده بیشترین بهره‌برداری را بکینم ما آمادگی داریم در بخش های معدن، گاز، نفت، پتروشیمی با آمریکای جنوبی همکاری مشترک داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و نمایندگی کشورها از جمله مکانیزم‌هایی است که باعث تسهیل و توسعه تجارت میان دو کشور خواهد شد.

    افخمی راد همچنین با اشاره به لزوم الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی افزود: برای این کار ایران نیازمند ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری است که قبل از پیوستن به سازمان تجارت جهانی باید قراردادهای تعرفه ترجیحی را با سایر کشورها افزایش دهیم.

    این مقام مسئول در پایان گفت: برای برقراری این قرارداد و داشتن تعرفه ترجیحی با آفریقای جنوبی باید ما خود را با ضوابط کل کشورهای آفریقایی هماهنگ کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها