عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

انتشار اوراق ارزی نیازمند هماهنگی بورس و بانک مرکزی است

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با انتشار اوراق مشارکت ارزی - ریالی می توان بخشی از منابع مالی لازم برای اجرای پروژه ها را تامین کرد.

انتشار اوراق ارزی نیازمند هماهنگی بورس و بانک مرکزی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، شهاب نادری در خصوص انتشار اوراق ارزی گفت: اینکه برای انجام پروژه های مختلف نیاز به منابع مالی وجود دارد، یک موضوع کاملا بدیهی است و می توان بخشی از منابع مالی مذکور را از طریق انتشار اوراق ارزی به دست آورد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ادامه داد: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه کشور نیل به نرخ رشد اقتصادی 8 درصدی مدنظر است؛ بنابراین باید از تمامی ظرفیت های اقتصادی  برای انجام این مهم استفاده شود.

    نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در  مجلس ادامه داد: استفاده از ابزارهای نوین مالی مانند انتشار اوراق مشارکت ارزی- ریالی باید با لحاظ مقررات اسلامی و قانونی باشد و در این راستا باید برنامه ریزی مشخصی وجود داشته باشد البته می توان از تجربیات کشورهای موفق در این زمینه استفاده کرد.

    ظرفیت های سرمایه گذاران خارجی

    نادری در ادامه تصریح کرد: انتشار اوراق ارزی برای تامین مالی پروژه های نفتی می تواند در توسعه صنعت نفت کشور موثر باشد، البته تاکید می شود ملاحظات در این راستا رعایت شود. وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال 96 کل کشور، اجازه انتشار اوراق ارزی از سوی وزارت نفت داده شده، تصریح کرد: سازمان بورس و بانک مرکزی با هماهنگی سایر دستگاه های ذیربط باید اقدامات لازم را برای انتشار اوراق ارزی داشته باشند.

    عضو کمیسیون اقتصادی  مجلس یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که بتوان از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی استفاده شود و می توان عنوان کرد انتشار اوراق ارزی در این راستا است.

    گفتنی است، مجلس  براساس بند (ط) تبصره 5 ماده واحده بودجه سال 96 کل کشور؛ به وزارت نفت اجازه داده از طریق شرکت های دولتی تابعه ذیربط با تصویب شورای اقتصاد به‌ منظور سرمایه‌گذاری در طرح های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی - ریالی از طریق بازار سرمایه در سقف پنجاه هزار میلیار ریال با تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسط شرکت مذکور از محل افزایش تولید همان میادین نسبت به ارقام مصوب همان سال اقدام کند.

    برچسب ها