عصر خودرو

بررسی درآمدهای بیش از ۵ میلیارد ریال در سال برای اخذ مالیات

عصر بازار- رییس فراکسیون شفاف‌سازی، سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس گفت: طبق توافق با سازمان امور مالیاتی جمع درآمدهای بیش از ۵ میلیارد ریال در سال با هدف تشخیص و دریافت مالیات مورد سوال قرار می‌گیرد.

بررسی درآمدهای بیش از ۵ میلیارد ریال در سال برای اخذ مالیات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمود صادقی درباره نشست مشترک فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی با رییس سازمان امور مالیاتی، اظهارداشت: این نشست با توجه به اینکه در قانون مالیات مستقیم ماده 169 مکرر تکلیف کرده که سامانه و پایگاه اطلاعات مودیان تشکیل شود، به ابتکار فراکسیون شفاف‌سازی برگزار شد.

    رییس فراکسیون شفاف‌سازی، سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر ما این پایگاه می‌تواند با توجه به جامعیتی که دارد علاوه بر کاربرد تشخیص و دریافت مالیات برای شفافیت بخش‌های مختلف مالی کشور کاربرد داشته باشد، گفت: آنطور که در این جلسه توسط آقای تقوی‌نژاد گفته شد،  پورتالی که به موجب تکالیف مختلف قانونی ایجاد شده یک ‌سامانه مفصل است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این پورتال اطلاعاتی از وزارت اقتصاد و دستگاه‌های برون سازمانی مانند، ثبت‌احوال، ثبت اسناد، شهرداری، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی وجود دارد، ادامه داد: با این قابلیت اگرچه نمی‌تواند تمام فعالیت‌های پولی و مالی را پوشش دهد اما بخش عمده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

    وی با تاکید بر اینکه در این پورتال سطوح دسترسی تعریف شده است، عنوان کرد: دسترسی به تراکنش‌های افراد می تواند منجر به شفافیت و پیش‌گیری از فساد باشد که جدا از این سامانه، سامانه‌های دیگری از جمله سامانه‌ای در خود وزارت اقتصاد برای جلوگیری از پولشویی وجود دارد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق توافق با سازمان امور مالیاتی با هدف تشخیص و دریافت مالیات در واقع جمع درآمدهای بیش از 5 میلیارد ریال در سال مورد سوال قرار می‌گیرد.

    رییس فراکسیون شفاف‌سازی، سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به زمان نامناسب از این جلسه استقبال خوبی صورت گرفت، سوالات مختلفی مطرح شد که رییس سازمان مالیاتی نیز پاسخگو سوالات بود، خاطرنشان کرد: بنا داریم این بحث را ادامه دهیم، مدت زمان زیادی است که پیگیر این سامانه هستیم و از این به بعد نیز تا کامل‌تر شدن سامانه همکاری‌ها ادامه دارد.

    برچسب ها