عصر خودرو

اوپک تا پایان ۲۰۱۸ در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم‌گیری می‌کند

عصر بازار- در حالی که قبلا گفته می شد تصمیم اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید به اوایل سال آینده میلادی موکول شده است، دو وزیر نفتی کشورهای عضو این سازمان گفتند، اوپک و سایر تولید کنندگان غیراوپکی احتمالا در نشست ۳۰ نوامبر در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد.

اوپک تا پایان ۲۰۱۸ در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم‌گیری می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به اضافه روسیه و 9 تولید کننده دیگر توافق کرده اند تا ماه مارس 2018 تولید روزانه خود را 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. این تولید کنندگان اکنون در حال بررسی تمدید توافق کاهش تولید برای مدت طولانی تری هستند.

    ماه گذشته منابع آگاه در اوپک گفته بودند که تولید کنندگان مایلند توافق را تا پایان سال 2018 تمدید کنند اما تصمیم گیری در این زمینه ممکن است بسته به وضعیت بازار تا اوایل سال آینده میلادی به تاخیر بیافتد.

    اما سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات امروز گفت که دلیلی نمی بیند که تصمیم گیری در این زمینه به بعد از نشست 30 نوامبر در وین موکول شود. همتای عمانی وی نیز ابراز اطمینان کرده که در ماه جاری توافقی در زمینه تمدید توافق به دست آید.

    مزروعی گفت: «من نیازی نمی بینم که این تصمیم تا ماه مارس به تاخیر بیافتد... ما قرار نیست در سه ماهه نخست سال نشستی داشته باشیم، مگر اینکه یک نشست فوق العاده برگزار شود.»

    محمد بن حمد الرومحی، وزیر نفت عمان گفت، اگر تصمیمی برای تمدید توافق کاهش تولید در کار باشد، تا پایان سال 2018 اتخاذ خواهد شد. وی افزود، من فکر نمی کنم تولید کنندگان بر سر کاهش بیشتر تولید توافق کنند.

    مزروعی که کشورش سال آینده ریاست دوره ای اوپک را بر عهده خواهد داشت گفت، هرچند امارات از تمدید توافق پشتیبانی کرده اما وی هنوز نمی تواند بگوید که آیا از امارات از حفظ کاهش تولید تا پایان سال 2018 حمایت می کند یا نه.

    برچسب ها